I arla...

... ottan sitter jag här nu...
Igår försvann dagen i ett nafs...
Träning på förmiddagen, en snabbdusch, sen hem till pappa o hjälpte honom skaka sängkläder o bädda rent, sen till en kompis med pengar för grejer jag beställt.
Visste inte om hon var hemma men det var hon så då försvann TVÅ  timmar bara sådär.. :)
Både hon å jag behövde prata av oss...

Åkte bort till fotoaffären oxå o tömde kameran, jag hade över 400 bilder !!!
Varav ca 320 inte ska framkallas, enbart blogg å fb-bilder samt misslyckade kort..
Men med dubbla ex av en del så blev det väl ca 110 kort, jag ger barnen kort fr vissa tillfällen till sina album.
Vet inte hur mycket pengar o tid jag lagt på dessa j....la kort men när lill-loppan sa en gg:
 -Mamma, jag är så glad för mina album att jag nästan börjar gråta....
Då är det värt det !!!

Men jag ska inte radera dom i kameran förräns jag hämtat dom, gjorde det en gg o då hade jag missat några kort för det var så många.
Även om dom finns i datorn så är det bökigare med usb-minnet än direkt fr kameran.
Jag är så gammalmodig att jag vill ha ett album att titta i, fördelen med digitalfoton är att man behöver inte framkalla alla, t ex fr mina resa till Sicilien. 
När man hade en filmrulle, fick man betala vare sig korten var bra elr ej.
Sen var det kväll.....

Mamma kommer hem fr sjukhuset idag så jag ska ner dit på förmiddagen o städa av golven o toalett, annars får hon väl spader.
Jag tar även deras tvätt när jag ska tvätta mitt imorrn..
Maskinen går på dryg timme o lika länge i torkskåpet så är det klart.
Hon bröt ju lårbenshalsen på min 45 årsdag för 19 mån sen.
Hon snubblade över en matta när dom kom hem fr mitt lilla firande.

Hon har haft mycket ont av skruven dom satte i så för 2½ v sen tog dom bort den.
Förra onsdagen hade hon så ont så hon knappt kunde lyfta benet så pappa körde henne till VC, hon gick in där.
Väl där konstaterades att benet var av under det gamla brottet så det blev ambulans in så hon har fått en helt ny höftprotes.
Det ska ju hålla bättre o bli stadigare än tidigare.
Pappa klarar ju det dagliga med hennes hjälp men jag kommer ju få städa där framöver med jämna mellanrum i vår, vet hur det var sist.

Tyvärr får jag nog oxå ta en tur till VC o farbror doktorn, klådan i ögonen vill inte ge sig...

Ikväll kommer lill-loppan hem igen, kl 21 anländer tåget.
Jag får se om jag elr hennes pappa ska hämta henne.

Söker jobb gör jag men inget händer...
Får inte ens svar mer än att dom mottagit min ansökan o ska höra av sig...
Bah..... :/

Men på lör är det dans igen, Sannex spelar på "Brunnen"..
Sen är det lugnt ett tag framöver...
Men så är det, ibl är det extremt tätt, ibl kan det gå 4-5 v utan en enda dans...


HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

  1. Ajajajaj, stackars din mamma!! Det gjorde ont att bara läsa, så jag kan tänka mig hennes smärta.. Hoppas så att det blir bättre nu!
    *ler* Du och jag fungerar likadant med foton - jag framkallar mina också, tycker om mina fotoalbum, och jag gör album till mina pojkar också. Innan jag har papperskopiorna i handen raderar jag inte bort dem från kameran. Även om jag har dem i datorn.. Heja oss!

    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg