Åter hemma....


..... efter en helt otroligt rolig, fantastisk danshelg !!
Jag har sovit som en klubbad spädgris inatt, jag var helt slut när jag kom hem vid 17.30 tiden igår eftermiddag.
Slut i kroppen av mycket dans, lite sömn, många mil o timmar i bilen men med själen fylld av danseufori o lycka :)

Det blev en helt otrolig afton till underbara Streaplers på Sommarlust i Kristianstad.
Äntligen blev det danspremiär där för mig :D
Ett legendariskt dansställe, ett av de äldsta i södra Sverige iaf.
Ända sen 1903 har det anordnats dans o festkvällar berättade en anställd för mig.

Å visst levererade Streaplers till max, som alltid !!
Gamla härliga klassiker blandat med rockigare toner, en svårslagen mix.
Trots att jag aldrig varit där innan så träffade jag flera stycken som jag brukar dansa med i både Växjö o på "Brunnen" så det var roligt !!
Streaplers har alltid haft helt suveräna sångare även om det varit rätt stor omsättning på dom.
En uttryckte att det är det "farligaste" jobbet,du vet aldrig när du blir utbytt ;)
Idag är det Kenny, Kjetil o Anders som turas om att sjunga.

Härliga Kjetil på trummorna :)






Men nu är vardagen tillbaka, dock inte så grå som den brukar.
Vaknade till strålande sol o blå himmel så snart ska jag ge mig ut på en löptur till beachen o sen till gymmet för att pass armar..
Upptäckte att jag har tid till sjukgympan imorrn men jag hinner ett pass innan dess imorrn oxå.
Men foten-fotarna mår bättre än nånsin, men visst hade jag ont igår förmiddag när jag vaknade.
Men förut kunde jag knappt gå på 3-4 dagar så skillnaden är enorm..
Är det inte värre än så så kan jag leva med det...

Många har slängt ur sig att -du lever för dansen, du är så nöjeslysten, det är det enda du tänker på mm...
Det har jag fått höra i alla år....
Men jag lever inte för dansen men dansen får mig att leva....
Det är det som hjälpt mig genom alla tuffa tider, svåra stunder o sorg i livet..
Jag har alltid haft dansen som en ventil..

Och i det läget jag är nu så är det det enda jag har....
Det enda jag unnar mig när jag kan...

Å när nån säger med verklig ärlighet att dom uppskattar att dansa med mig, den känslan är svårslagen.
Att jag kan ge den upplevelsen till nån annan..

Men om 5 dagar är det dags igen, då spelar Sannex på "Brunnen" men sen är det lugnt ett tag framöver...
Vad jag vet än iaf, det finns alltid nåt att åka på, det beror bara på hur långt du är beredd att köra...

Vägde mig i morse o jag har gått ner, dock inte lika mycket som jag hoppats på med tanke på de sista 2 veckornas intensiva gym-pw-löp o dans som jag ägnat mig åt.
Men, men, det går åt rätt håll iaf....

HA EN BRA DAG !!!
Här Streaplers med en mycket ung Kjetil på trummorna, blott 25 år gammal :)



Kommentarer

  1. Men det är väl underbart med ett sånt intresse.
    Alla behöver vi en oas i livet att tanka upp energi från.
    Ha en härlig dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Undrar om det ligger lite avundsjuka bakom så dumma repliker. Ja du tycker att det är ett nöje att det är roligt. Men du är ju inte direkt ute och super och röjer runt...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jo, men det har varit mycket sorg oxå i dansen men ändå har det hjälpt hur konstigt det än kan verka.
    Ja, för mig är det det enda sättet att träffa likasinnade, prata o trivas tillsammans :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg