Köpingsvik beach...

.... 7e Februari 2014.


Trodde nog det skulle vara mer snöfritt än det var men det gick.
Men visst, skorna blev blöta o ett par småsträckor fick jag gå.
Det var djup sand, tjock sjötång o snö men attansbananeridetblåskåpet vad lårmusklerna fick jobba.... =))

Pga av fötterna får jag försöka hitta en slags medelväg så idag tog jag bilen 2/3 av sträckan till Köpingsvik, annars brukar jag cykla halvvägs o sen pw'a o löpa.
För långt för att springa på asfalt överhuvudtaget, i synnerhet när man har problem m fötterna, det är ju cykelväg ut parallellt med landsvägen.
Men jag har verkligen längtat ut dit....
Det är "min" plats för att tanka sinnesro o fylla själen med må-gott..
Men det får nog vänta ett tag med nästa tur ut dit..

Vidare direkt till gymmet o ett pass armar-bröst-axlar...
Idag flödade testosteronet därinne så det var bäst att gå därifrån ;)
Nä, så illa var det inte, det var rätt kul oxå o tjabba med dom.. :)

Nu har jag ätit frukost, blev väl snarare lunch o skakat sängkläder.
Diska o sen duscha så får jag se vad dagen bjuder på.

Å så till Åsa's sista bloggutmaning:
Lista fem fördomar-åsikter du inte är så öppen med:

Nu är det såhär att jag har inget som helst behov av att trycka upp mina åsikter i andras ansikte.
Dom som känner mig o lever med mig vet om det.
Jag är traditionalist o ganska konservativ för min ålder men för den delen inte stelbent även om en del tycker det...

1. Vad jag tycker om feminism vet ni, det klargjorde jag i ett tidigare inlägg för inte så länge sen.

2. Vad jag tycker om dagens jämställdhetsdebatt vet ni nog oxå.....
Snart ska vi alla vara tvåkönade för att det inte ska få finnas nån som helst skillnad mellan man o kvinna....

3. Jag tycker det är helt fel att utplåna svenskheten o våra traditioner för att inte stöta sig med invandrar-flyktingars skull.
Det finns nog bara en gud isf, vad han sen kallas spelar nog inte större roll.
Jag tror nog han isf har överseende med att man går över gränserna för gemenskapens skull.
Om du sen sitter i en synagoga, kyrka, moské  elr nån annanstans spelar nog ingen roll...

Jag är tacksam jag har haft barn när svenska flaggan fick hissas på skolgården o dom gick till kyrkan för att fira skolavslutning.
Jag är glad att dom fått uppleva det även om dom inte uppskattar det idag kanske..
Men dom blir väl äldre dom oxå..

Jag kan inte komma på fler o jag tänker inte gå in i nån debatt med någon om det, den hjärnenergin behöver jag till bättre saker.
Å då avslutar jag Åsa's utmaning.....

Men idag är det fredag o imorrn lördag :))
Det verkar som om det blir Sannex i Växjö, vi hoppas på det.
Så gymmet får vila i helgen, förhoppningsvis får jag 3½ tim dans imorrn kväll, då får både ben o armar jobba :))


HA EN SKÖN FREDAG !!!


Kommentarer

  1. Jag har oxå en sån där må- gott- plats.
    Tyvärr måste man ha bil för att ta sig dit.
    Ha en skön Fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. *ler* Jo, jag har allt förstått din inställning från dina inlägg. Och alla har rätt till sin egen inställning. Särskilt i sin egen blogg! Det enda jag blir lite förvånad över är det här med flaggan och kyrkan - vi sjunger psalmer på skolavslutningarna här i Falkenberg. Vi har en präst med. Vi är i de flesta fall i kyrkan. Svenska flaggan hissas alltid och vi sjunger nationalsången. Vi är stolt över vårt Sverige. Alla våra kommunmedborgare är. Synd att ni inte har det så hos er.

    Hoppas du får en underbar lördag med härlig dans!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg