Åter....



... till vardagen efter den fabulösa partyhelgen :))
Ja , jösses så trött jag blev efter nålarna igår.
Helt groggy, lätt yrsel, allmänt avdomnad..
Men jag tvingade mig iväg till affären för hade jag lagt mig på soffan hade jag blivit kvar där.

Nä, blev inte mycket gjort igår, var som sagt halvt avdomnad hela kvällen igenom..
La mig strax ef 22 o somnade men då vaknade jag ist kl 5 imorse  å då hade jag ju sovit 6.5 tim sömn så sen har jag bara slumrat av o till.
Drog ut på en pw tidig förmiddag, skönt men lite blåsigt.
Solen kommer fram så å då men vill sig riktigt inte.. :(
Å så skickar italienskan bilder på strålande sol o +21C... "muttergrrrrrdjupsuck..."
Förstår varför hon inte vill hem...

Åt frukost o sen var jag snabb att diska upp, vi blir av med vattnet om en stund.
En intern vattenläcka ska fixas idag så jag har fyllt ett helt spann med vatten att ta av under tiden.
Beräknad tid är ett par timmar men det kan ju ta längre tid än så, det vet man ju inte.

Har plockat upp färs, ska göra köttbullar idag, tog dom sista förra måndagen.
Hittade en liten burk med brunsås, om jag späder med lite mat.grädde o nån droppe fond så blir det tillräckligt.
Potatis å smörslungade morötter till det.
Inventerade mitt skafferi, skrev upp det som saknas, kylen likaså..
Tror jag ska baka rågbröd i eftermiddag när vattnet kommer tillbaka.
Snart dags för en omgång müsli igen, nån "skåpråtta" smaskar i sig müsli när jag inte är hemma :))

Tror jag ska gå en sväng nere på stan, evigheter sen sist..
Blir ju bara mataffären man besöker här hemma.
Ev en sväng till Kalmar på tors, är födelsedagskalas till helgen.
2 av mina kusinbarn fyller samma dag, internationella kvinnodagen.
Lillasyster I föddes på storasyster S 3 årsdag så i år är det 5 o 8 årskalas.
Inte illa att pricka in det så exakt på dagen :))

Tja, nääää, inte så mycket mer...
En dag i en arbetslös liv...

HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

Populära inlägg