Mars....



... månad har gjort sitt inträde o nu e det VÅÅÅÅÅÅÅÅR :))
Å 1a Mars bjöd på klassiskt Marsväder igår, snöslask så så var det med den rena bilen.. :(

Jodå, vi gjorde oss i ordning inför födelsedagspartyt i lör emiddag..
Å det som ABSOLUT INTE FÅR HÄNDA vid ett sånt tillfälle hände ju givetvis..
Ni vet, när man tagit på sig nya, lite finare strumpbyxor försiktigt o fått upp dom till grenen o ska dra dom över rumpan så känner man ett litet kraaaaas i grenen o känner hur en maska löper iväg heeeeela vägen från grenen till knät på insidan... :(
Faaaaaaaaaaaan...... :(
Jaja, det var bara att besöka en ICA butik på vägen o köpa ett par nya....
Efter lite snurrande så hittade vi rätt, ingen av oss hade varit i Norrhult Folkets Hus innan o det var dåligt skyltat trots den lilla byn det ligger i..

Å jäddrans sicket party det var i lör kväll :))
Herregud.. :))
"Konferencier" för kvällen var Fredrik (spelar keyboard i Voize)
Han bjöd till bords osv..
Suveränt god middag, pot.gratäng, oxfilé, kokta röda-gula morötter, sallad o beasås.
En hel massa hyss o upptåg under middagen, födelsedagsbarnet till ära.
Historier o anedokter, vissa inte helt rumsrena då födelsedagsbarnet var ganska vild som yngre ;)

Dessutom hade några fått små uppdrag via baksidan på placeringskortet som skulle utföras under middagen.
Typ sjunga snapsvisa, ställa sig upp o förklara sig som kvällens kung-drottning på dansgolvet mm...
3 kompisar hade gjort en fenomenal hyllningsvisa till födelsedagsbarnet baserad på melodin till LS "Sara solsken" o dom gjorde jublande succé !!!
Jublet o visslingarna visste inga gränser !!!
Dom satte varenda ord o kunde sjunga dessutom, oanade talanger där ;)

Sen raskades borden undan o dansen började...
Nonstopdans till bästa PH's o Voize.
PH's är ju gamla, goa bekanta till mig men Voize var nya för mig.
Så jäkla bra dom var !!!
Lite yngre mogendans med bra tryck i.
Så nu får jag försöka få in dom också bland dom andra banden man åker på dans till hur nu det ska gå till......

Sista timmen så stod bägge banden på scen samtidigt o spelade varann låt..
Då deklarerade PH himself att "nu ska vi köra skiten ur er..."
Å det gjorde dom sannerligen.. :))
Bara bugglåtar, vi fick ett par foxar att hämta andan men det var fullt drag till sista låten..
Ja, se det var ett födelsedagsparty jag sent ska glömma...

Hemma vid 3, la oss halv 4...
Hade en skön söndagförmiddag, åt frukost o hade det allmänt skönt.
Sen var det dags för en dusch o göra mig i ordning för dans till Blender.
Åkte från Kärleken strax efter 3 igår eftermiddag med gps'en (hjärnan)  inställd på Blomstermåla Folkets hus.
Har ju inte kört den vägen via Nybro, Bäckebo o Ålem på 25 år så jag missbedömde avståndet kan jag säga..
Trodde det var sådär en 3 mil men det visade sig vara 5 mil..
Å så 8 km till Blomstermåla men jag hann i tid.
Kl 17.01 så räknade Lasse in 1a låten..
Å jäddrans vilket tempo dom håller.. :))
Jag brukar inte beklaga mig när dom spelar snabbt men herregud vilket tempo dom håller !!!

Nu hängde väl nattens party å dans kvar i benen men det försvann snart..
Hyfsat med folk, ca 150 pers, rejält överskott av kärr....öööh... damer men jag fick en suverän danskväll iaf !!
Många gamla dansbekanta o nån ny stjärna blev det..
Plötsligt kände jag en hand som en gripklo runt handleden på dansgolvet i en danspaus..
Vände mig å då var det J.. :))
-Bara så du vet, det är 1a gg jag bjuder upp ikväll.. ;)
-Åååh, då får jag känna mig hedrad då ;)
Åååhåhå, han e rent galen på dangolvet... :))

Så när Lasse deklarerade sista låten då begav jag mig hemåt, inköp av färdkost på Preem i Ålem fick det bli.
2 bananer o ett äpple :))
Så det var bara att duscha av sig lite o gå lägga mig när jag kom hem.
Vaknade idag av att nån j***l spikade i lägenheten bredvid o jag hade en blixtrande skallavärk i bakhuvudet.
Jaja, jag vet, det är mån morgon men iaf...
Är nog som min gode vän A skrev i en kommentar, jag är nog dansbakis..
För lite vätska o för lite sömn igår natt är nog boven..

Så jag behöver iaf inte ut o springa idag :))
Ska ta en riktig dusch nu o sen iväg kl 13 o få lite nålar igen.
Får se om jag blir lika utslagen idag som förra måndagen.....
Så nå större göromål är inte planerade i eftermiddag.
Lyckades skrapa ihop lite frukost trots en ekande tom kyl.
Men en tur till affären får det bli..

Har haft mysko besök här hemma när jag varit borta.... :))
Hittade spår av nästan bäddade sängar..
Ren disk på diskbänken..
Muffinspapper i soppåsen..
Undrar hur många som varit här egt?? ;)
Misstänker väl lill-loppan å 1-2 kompisar kan jag tänka mig....
Tv'n funkade inte imorse så jag anar att dom haft videokväll här i helgen :)

Så nu får vi ladda om till fredag, planen är Sannex i Braåsgården :))
Men nu ska jag plocka upp mina saker o in i duschen...

Måste ge er ett smakprov av Voize.. :)
Inspelat på dansklubben :)
 

HA EN BRA DAG !!!











Kommentarer

  1. Oj vilken intensiv helg, härligt.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg