Legendernas afton....


Ja, jösses Amalia en sån dansafton det blev igår...
Å en sån danshelg det varit..... :D
Jodå, jag tog en dusch, rullade upp håret på hårspolar o var som en hemmafru tagen från 50 talet :)
Vi begav oss till dansen o anlände 20.50.
Eeeeeeh...... inte mycket folk o det börjar 21...
Men se på tusan, det tog sig....
Ca 225 pers blev det.
LS spelade i Kalmar, Mats Bladhs i Nybro å så Streaplers i Växjö.
De drar ju ungf samma åldersgrupp så det fick väl vara godkänt.
Å så där 21.15 så dök bästa dansepinglan E upp, ett kärt återseende :))

Ja, jäklar vad vi svirade spirorna på dansgolvet igår :))
Ett rejält överskott av herrar gjorde sitt till...
För ovanlighetens skull för det brukar vara överskott av damer 9 av 10 ggr.
Dansade preciiiiiiiis alla danser, inte illa !!!
Det är en utmaning varje danskväll att försöka dansa alla danser så det är kul när man lyckas.

Jag säger bara, Streaplers !!!!
Världens bästa Streaplers !!!
Dom är oslagbara att dansa till !!!
Där ser man vad rutin gör o dom har ett jäkla tryck o driv i bugglåtarna.
När sista tonen tonar ut i 1a bugglåten så tar 1a tonen i nästa bugglåt vid o det går i ett.
Icke en sekund i paus mellan låtarna :))
Dom har ju en enorm repertoar o deras nya låtar är 9 av 10 suveränt bra.
Å en å annan 70 talsstänkare får se dagens ljus i ett något fräschare arrangemang o blir på så sätt odödliga.
Ta bara "Hon är bara 15 år å livet leker..."
Är man supernörd när man sjunger med i nästan alla låtar?? :))

För mig är Streaplers lite extra....
På glada 70 talet när dansbanden hade sin absolut största era så var det ju dans på Lundegård nästan alla dagar i veckan.
Å mina föräldrar hyrde ut rum till sommargäster o gör så än.
Så när Streaplers spelade där så hyrde en av tvillingarna Liljedahl rum hos oss o tog med sin familj o fick lite semester på samma gång.
Om det var Håkan elr Göran vet jag inte.
Men pappa kände ju vakterna så vi fick ju slinka in bakvägen en stund o lyssna, dom for mycket på dans i ungdomen o träffades på en dansbana..
Här snackar vi 1973-74/75/76 ungefär..

Där var det kulörta lyktor, en stor loge, kaffeservering mm..
Å som 6-7 åring var man ju livrädd för de som var fulla :))
Så ni förstår känslan när vi FICK en skiva med Streaplers som extra bonus för dom bodde hos oss.
Att FÅ en riktig LP skiva av en av de största dansbanden i Sverige var stort :))
Ja, jösses... :))

Å vem fick jag inte se på dansgolvet om inte Magnus "Bisse" Bergendahl ??
Mångmångårig medlem o  basist (40 år !!) i Thorleifs orkester.
Skojade med honom när dom spelade "Främling" o sa åt honom att gå upp o sjunga den, det var ju "hans" låt under Thorleifs-eran.
Idag jobbar han i bakgrunden med andra dansband.
På dansgolvet svirade även trummisen i Grönwalls runt, Peter.
Dom spelar ju endast några få gig per år o han är rätt flitig ute på dansgolven.
Å Streaplers är ju legender i sig själva så det var verkligen en Legendernas afton...

Men när Kärleken åkte till klubben för dans så åkte jag hem.
Jag var sugen men 2 kvällar har gett ett litet skavsår på ena tån o så är jag lite sliten.
Skulle tanka i Lessebo..
Jo, tjena så jä*la bra det gick..... bah... :(
Kortet krånglade häromdagen när jag skulle betala i en park.automat i Kalmar men trodde det var tillfälligt.
Men icke att det funkade så jag får väl beställa ett nytt.
Så det fick bli lite soppa på vanliga bankkortet ist.
Slank in på CG o fick tag på presenter tills vi ska åka iväg, skönt att hitta nåt.
Lite frukostmat fick det bli också.

Så jag har packat upp, lyssnat på "Så ska det låta.." o nu rullar Wallander på tv'n..
Ska väl läsa tidningarna som kommit i helgen o sen blir det nog sängen.
Ut en runda imorrn bitti, till gymmet o sen e det dags för lite nålar igen så har den måndagen försvunnit..
 
HA EN SKÖN KVÄLL !!!




Kommentarer

Populära inlägg