Halva...



.... mars har passerat redan...
Veckorna rullar på som tåget..
Förutom SJ's då, dom kan man ju inte lita på direkt..

Nope, det blev ingen dans i lör, ingen av oss var sådär supertaggade så vi avstod.
Igår fyllde han år så vi hade det allmänt skönt under dagen med födelsedagsfika o middag, sen begav vi oss till klubben för danskurs.
3.5 tim bugg i varierande tempo blev det !!
Det är ju 3 kurser, nivå 1-2-3 (enbart bugg) så vi besökte alla.
Mellan kurserna så rullar musiken så det är bara att dansa på.
Svettigt kan jag säga men roligt :)

Så jag åkte hem i morse, hade en tid att passa kl 11 redan o sen nålar igen kl 13.
Öland låg höljd i blåaktig dis, som en skugga i andra änden av bron.
Solen gick genom molnen o gav en fantastisk solspegel på sundet.
Synd man inte kan stanna o ta kort...

Har sovit en timme sen jag kom hem från sjukgympan, jag blir ju lätt knockad.
Den gångna veckan har varit värre än nånsin så jag vet inte egentligen vad som händer.
Å ena sidan var jag bättre ett tag men jag har haft våldsam huvudvärk i helgen, 2 häftiga migränattacker.
I tors natt vaknade jag 2.45 av en blixtrande huvudvärk så där så man får dra efter andan för att få kontroll på det.
Å ett lätt illamående som sköljer genom kroppen...
Likadant i natt, vaknade exakt samma tid med samma intensiva huvudvärk.
Även om jag får bukt med värsta smärtan så hänger dovheten i och jag blir gruvligt trött.

Så om det verkligen hjälper med akupunkturen vet jag inte, det KAN vara en reaktion på förra veckans nålar elr så är kroppen helt satt ur spel.
Men kul är det inte...
Men det får nog bli ett besök hos farbror doktorn känns det som..

Så idag blev det bara en pirog fr frysen till middag, cyklade till pizzerian o köpte pizzasallad.
Där satt sonen o några polare så han frågade givetvis om jag kunde köpa nå gott till honom.. :))
Illa för honom att jag bara hade 2 femmor i handsken :)
Ids inte åka o handla idag, klarar mig till frukost imorrn.

Imorrn får det bli en runda ute o sen till gymmet.
Baka lite bröd också tror jag..
Till helgen så blir det kanske en dubbel danshelg, Voize spelar i Mörrum på fre o Streaplers i Parken på lör.
Sen blir det inget förrän långt in i april, vi åker ju skärtorsdag så där försvinner 2 helger.

Men det ska bli skönt att komma bort ett tag.
Även om jag inte har nåt jobb att bli ledig från så kan det vara skönt att bli "ledig" från hemmamiljön också, få lite ombyte o se nya saker.
EU-kortet hade kommit i fre redan så det gick snabbt.

Sökte av platsbanken idag, nu börjar det tunna ut med säsongsjobben men jag har sökt ett idag.
Det som finns är för höga krav för mig s a s.

Tja...näe...... lite tv ikväll blir det väl...

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg