Våren....

...... tog en paus....
Rackarns ruggigt väder igår hela dagen så man ville inte sticka ut näsan utanför dörren.
En snabb tur till affären var det enda innan det var dags att ge sig iväg till dansen.........
 
För se, det blev en härlig dansafton igår i Mörrum till Voize :))
GPS'en sa det skulle ta 1 tim å några minuter så vi åkte vid 19 tiden så beräknade vi vara framme ca 20.10.
Det var bara det att det tog bara 55 min så vi var i vääääääääldigt god tid..
Men som vi sa, det finns alltid nån å snacka lite skit med :))
 
20.30 så räknade Lillen in 1a låten.
Dom spelar en yngre mogendans, en hel del Wahlströmsstuk över dom.
På det hela taget en bra danskväll men dom var lite ojämna bitvis, tappade drivet lite emellanåt i både fox o bugglåtar.
Det handlar inte om att det ska va full speta hela tiden, även i en lugn fox kan man ha bra driv men dom tappade det lite då å då.
Dom har tydligen inte spelat ihop så jättelänge enl en källa o flera jag pratat med säger dom blir bättre o bättre för varje spelning o blir dom det så kommer dom bli ett kanonband framöver.
Men dom har en mycket duktig sångare i Magnus Meinert o en grym saxofonist i Fredrik Grönwall.
 
Men jag fick några glada återseende av såna jag inte träffat på länge.
Återsåg dansepinglan A fr Blekinge, jättekul att få byta några ord.
Fick även syn på en man som såg bekant ut...
Men kunde inte för mitt liv placera människan...
Gnuggade de stackars hjärnceller som finns kvar i en 15-20 min innan poletten plingade in..
Jo, Böda Sand o Larz Kristerz i juli förra året... :))
 
Hade sett en man på dansgolvet, grym på bugg..
Såg dom var på väg därifrån o var snabb o hugga tag i honom..
Men han fick fråga frun om lov först ;)
När jag påminde honom om det så sa han:
-Men gud vad pinsamt det låter när du säger det... :))
Haha, jaja, vi fick 2 danser iaf den kvällen.. :))
Tyvärr var han skadad i handen igår så det blev inga bugg, bara fox.
 
Ca 125 pers var det som besökte Mörrum, synd det inte var lite fler.
Men det är helg innan löning, många dansare är i Gävle på dansmaran denna helgen å så kan man inte åka på allt.
 
Vaknade upp till en grå, iskall morgon, regnade lite lätt.
Senare har det övergått i ren snö men sen kom solen fram plötsligt.
Tror våren har lite svårt att bestämma sig....
Hade i bakhuvudet att Jivers skulle ha dansuppvisning på Grand Samarkand idag men kunde inte hitta det nånstans så jag trodde jag hade fel om det..
Men dom hade varit där, mest för att göra pr för en dansgala i april i Växjö tipshall men det hade varit kul att se det ändå.
 
Men i afton spinner vi loss till bästa Streaplers i Parken i Växjö.
Kl 21 så räknar Kjetil in 1a låten :))
Å så kommer kära dansepinglan E dit, ända bortifrån Ängelholm.. :))
Har inte träffats sen jag var hos henne i början på juli när vi gjorde Ekebo osäkert ;)
Ska bli galet kul att få träffas iaf  :))
 
Snart dags för en dusch o fixa håret, att rulla upp det på spolar tar sin tid o sen ska det sitta iaf i 2 tim minst innan jag plockar ur det.
Frågade Kärleken igår om han tyckte jag var söt i mina papiljotter ??
Förstår inte men han bara tittade bara på mig å så sa han inget.... ;)
Men blicken sa desto mer :))
Jaja, det bjuder jag på.... :))
 
 



HA EN BRA LÖRDAG !!!

Kommentarer

Populära inlägg