Tyvärr....

... fick vi inte se "vår" Jerry som vinnare igår på Eldsjälgalan....
Fotboll är tydligen mer värt än dans för äldre, "vanlig" dans ses ju inte som sport ens...
Bah... :(

Fick ett telesamtal fr lill-loppan igår vid 12 tiden..
-Säg inte att du redan bestämt vad du ska ha till middag för jag kommer ef skolan o jag vill ha spagetti o köttfärssås för du gör väääääääääääärldens godaste köttfärssås.....
-Döööh...?? Jaha..?? :))
Haha, tänk så bra man har det när man kan ringa till "Restaurang Mama" o bara beställa vad man vill ha :))
Sonen låg hostig hos pappa så han fick dricka o annat gott...

Nåja, jag plockade upp henne i Kalmar ef skolan då jag ändå skulle in, det 1a jag fick göra var att åka till Ikea o utfodra henne.
French hot dog o dricka..
Sen gick vi in på Ikea, jag köpte en ny kudde jag ska ta till Kärleken så jag slipper dra dit min varenda gång.
Jag har ju en hög, formfast kudde för min nackes skull, svårt att ligga bra på vanliga kuddar då dom e för mjuka.
Ska provligga den idag, bara dra ett örngott över plasten den är förpackad i men tror nog den är bra.
Hon köpte på sig lite doftljus till sitt rum.
Hoppas bara hon kommer ihåg att släcka dom också med tanke på julens brand där..
Fick tag på födelsedagspresenter till de små damerna på sön iaf, det var huvudsaken.

Det blir en helg hemma, mol allena....
Planen var Sannex ikväll men som jag skrev tidigare en gång, man kan inte åka på allt jämt...
Kärleken ska dessutom fira en jobbarkompis som fyllde 60 år igår så så får det bli denna helgen..

Blir inte mycket idag, 3 dagars pw-löpning känns i foten så det får bli vila fr träning idag.
Dock ska snabeldraken rastas lite, en sväng ner på stan, till affären o handla inför helgen osv så timmarna rullar nog ändå.

Det kliar i fingrarna att börja röja här hemma, göra mer vårlikt..
Tvätta fönster, byta gardiner från det lite mer vintriga, få in lite färg i köket o övriga rum.
Dom har plockat fram påsksakerna på ICA nu...
Även om jag dekorerar ytterst sparsamt till påsk så finns det saker man kan ha hela våren o inte bara för påsken.
För idag är det 4 veckor kvar till påskhelgen :))
Vill lägga på balkongmattan men än får jag hia mig, än kan det komma snö.
Hade 2 ljuvliga timmar därute igår i solen, ack så skönt o livgivande det var...

Men vårväder är vårväder....
Vaknade upp till strilande regn denna morgon men nu är det uppehåll.
Men verkar bli mulet både idag o imorrn men sön när vi ska på kalas hela dagen, då ska det bli sol...
*suck..*

Ikväll är det Let's Dance...
Får se vem som åker ut först, hoppas det blir Jonas H, hans dans var inte mycket till dans förra veckan.

Middag idag blir kycklinggryta, ris o fruktsalsa.
Har alltid varit dålig på kycklinggryta, tycker aldrig jag får det att smaka nåt men ska testa ett recept jag hittade på nätet.
Lill-loppan skulle dyka upp ef skolan men inte äta middag sa hon....
Är man en dålig mor när man vaknar på morrn o glömt att man har barn hemma?? :))


 
HA EN TREVLIG FREDAG !!!
 

Kommentarer

  1. Jag har gjort ordning på altanen nu. Snacka om härligt med inglasat. Trots att det är runt nollan ute så har jag 18 grader på altanen. Jag och Mini har suttit där ute i dag och fikat. Helt underbart!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. hahaha nä du e ingen dålig mor.
    Du ska ju få en supersöndag, vädermässigt, härligt.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg