Våren.....



.... kom med besked igår, alldeles underbart !!!
Jag tog årets 1a inlinestur, något vingligt som alltid 1a turen men det gick bra.
Tog mig i kragen o gick ner med min cykel till cykelaffären o pumpade upp den o kunde ta årets 1a cykeltur också så det var många rullande hjul igår :))
Så gudomligt skönt att slippa bilen bara för att åka till affären.
Bär ju gärna inte tyngre saker hela vägen pga nacken bl a.
Har inte kollat om den hållt luften idag, har varit fullt upp men ska kolla nästa gång jag går ner.
Men måtte jävulen ta den som snodde min cykelkorg :((
Inget att lägga plånbok, cykellås elr annat i..
Nästa cykelkorg ska jag ta mig faan sätta fast med stora bultar så ingen kan sno den.

2 tim på balkongen blev det igår innan jag var tvungen att avbryta för att gå å få lite nålar igen.
Men det var nog tur, jag var som en solcell full med energi igår kväll.
Kroppen blossade värme som ett element :)
Eller så är det som jag skrev igår, övergångsåldern :))
Men som bekant så är det bara äggen som går ut i datum, inte hönan ;)

Idag var det möte på gymnasiet om lill-loppan.
Styrde upp hennes studier så alla blev nöjda.
Inte lätt å ena sidan att veta vad man vill exakt när man e 16 år men å andra sidan kan man inte hoppa runt på utbildningarna hur som helst heller.
Då blir det som bekant varken hackat elr malet...

En morgonfika på CG blev det, en smarrig köttbullemacka o sen in på modehuset.
Oooooooerhörd shopping blev det på Kicks, en fotfil o en nagelfil a la 48 kr... :)

Men nu är det spikat o klart, det blir Polen över Påsk o veckan efter, mina föräldrar hade inget att invända.
Inte för dom kan förbjuda mig åka men dom e gamla men syrran kommer ju hem o kan hjälpa dom med mat o annat.
Skärtorsdag åker vi från Ystad till Świnoujście.
Från det vi lämnar hans hem tills vi är där tar det ca ett dygn.
Ska bli kul att få träffa hans familj även om vi inte kan kommunicera, dom kan ingen engelska o jag ingen polska.
Den generation o de äldre i Polen fick inte lära sig engelska i skolan men dom yngre kan ju som hans systerson.
Även större affärer, turistställen mm kan ju engelska, nån brukar finnas iaf.
En dag ska vi upp i bergen o vandra så det blir en del packning :))
Så nu får jag känna på hur det är att vara helt utlämnad till nån annan vad det gäller språket.
Så jag har kollat mitt pass, skickat efter EU-kort mm...
Det var utgånget sen jag var i Italien sist o det håller bara 3 år.

På tors ska jag på anst.intervju så håll tummarna, det är här i stan.
Förvisso bara säsongsjobb men jag tror det skulle bli bra just där.
Jobb från maj-sept så det är bra.

Men lite dans blir det innan dess...
Lör blir det nog Black Jack i Parken o nästa helg spelar LS i Kalmar..
Sen ska sonen's klass hålla disko för låg-mellanstadiet innan påsk så det har jag anmält mig till att ställa upp på.
Exmaken ställde upp sist så nu får jag ta det denna gången..
Mest för att hålla koll på att inget går galet, de sköter ju i stort sett allt själva men uthyraren vill ha vuxna på plats o det förstår man.

Men imorrn ska jag ut en runda o sen till gymmet.
Städa av lite, byta sängkläder mm....
En laddning stortvätt också..
Om 2 veckor ska jag påbörja DEN STORA VÅRSTÄDNINGEN så så jättenoga gör jag inte denna gången.

Middag idag blir korv stroganoff o ris, så makalöst gott ibland o hur längesen som helst sen jag lagade det.
HA EN SKÖN KVÄLL !!!



Kommentarer

  1. Åh så trevligt att åka till Polen, har aldrig varit där, håller tummen för jobbet.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg