Då....


..... har det tryckts o utgivits ut idag...
Upprinnelsen till detta reportage är att jag fick ett sms i slutet av maj förra året:
Är det du som har den här bloggen??
Kan jag ställa en fråga??
Jodå, det går bra....
Så hon ringde upp mig..
Ja, hej, jag heter Kristina o jag är fotograf.
Jag har hittat din blogg via Barometerns läsarbloggar o vi har ett utkast om ensamhet o om att bli ofrivilligt ensam å vi undrar om du vill vara med i det...
Döööh??? Jaha??.....
Jag fattade noll först...
Ja, du förlorade ju din särbo o du har skrivit om det på bloggen, du skriver så fint å bra o jag har förstått att dansen o dansbandsmusiken har hjälpt dig ur det..
Ahaaaaaa, då ramlade poängen in...

Men det tog till augusti innan hon hörde av sig så hon o en reporter kom o gjorde intervjun.
Det är ett tema denna veckan i dubbelnumret innan påsk om just ensamhet o vad man kan göra för att bryta det.
Tyvärr har ju redaktören? klippt ner ursprungstexten en hel del så för mig blir det lite korthugget att läsa det.
Lite synd tycker jag men visst, huvudpoängen kommer ju fram men det blir liksom lite "kortläst" elr hur man nu ska förklara det..
Men det hade blivit en mer helhet om det inte klippts bort en del men så är det, dom trycker det dom tycker o får plats med.

Fick ju beskedet att det skulle tryckas nu för nån månad sen o svarade att det är lite konstigt att läsa det nu, jag är ju inte ensam längre.
I vardagen är jag ju det men jag har ju Kärleken på telen o vi ses ju på helgerna.
Så slutet har ju ändrats men det är det enda.
Det går inte så fort i veckotidningsbranschen.........

Slocknade på soffan igår kväll o vaknade 3.15....bah...
*suck*...
Jaja, bara att masa sig till sängen o fortsätta sova..
Tyvärr är jag rejält förkyld när jag vaknar men visst, det släpper ju lite när man varit uppe.
Men hellre denna veckan än nästa..
Tyvärr inte nån som helst träning nu, vill inte dra på mig en större infektion i dagsläget.
Gårdagen var en katastrof kostmässigt, så dålig att jag inte ens vill tala om vad jag åt..
"dubbelsuck.."

Jodå. lill-loppan dök upp ef skolan men se, hon ville ha svenska våfflor så jag fick göra vanliga våfflor också.
Men gott att ha de Belgiska i frysen om man e sugen.
Ingen städning idag, orken e långt borta, har gjort några ärenden på stan bara.
Men får ta nya tag i morrn...
Idag blir det bara stuvad pasta o köttbullar till middag, ids inte laga nå annan mat idag faktiskt...

 
HA EN BRA DAG !!!






Kommentarer

Populära inlägg