Sommartider...


..... hej, hej......
 
Ja, i natt är det dags igen, dags att vrida FRAM klockan en timme..
För ni vet ju att på våren ser man FRAM emot sommaren, på hösten ser man TILLBAKA på sommaren...
Lätt att komma ihåg vilket håll man ska vrida klockan med det i åtanke :)
 
Igår började jag fundera på om det var fre d 13e...
Maken till strulig dag fram till lunch har jag sällan skådat..
Började sortera räkningarna tidig morgon, hade fått krav från facket att jag inte betalt min avgift för feb.
Jodå, det har jag visst, prudentlig som jag är drar jag ut kopia på alla inbetalningar varje månad så jag hade bevis för det.
Men ända sen i dec har jag fått fel summa på inbetalningskortet, jag har dock betalat det jag vet jag ska betala, alltså mindre..
 
Men igår så ringde jag upp dom för det är fel nånstans.
Hon fattade nada o bad att få återkomma efter en mindre utredning av mitt ärende o gjorde så..
Jodå, jag hade absolut rätt, allt berodde på att dom bytte system i dec o det visste jag för inbetalningskortet kom dagen innan nyårsafton o skulle vara betalat samma dag..
Bra där va??!!!
Summan av det hela är att jag ligger på plus på inbetalningarna o med gårdagens inbetalning så ligger jag än mer på plus så jag kommer inte behöva betala nåt i april o knappt i maj heller..
 
Sen krånglade bankdosan, den "hängde" sig-låste sig mm, kanske behöver byta batterier i den??
Det tog större delen av dagen förmiddagen att bara betala räkningarna...
 
Tog tag i vårstädningen igen..
Hivade ut soffmattan, bankade skiten ur den s a s..
Dammsög hela soffan, vände ryggkuddarna, bytte plats på sittkuddarna för att få jämn belastning.
Polerade upp soffbordet med möbelpolish, det står ju emot lite bättre om träet inte blir uttorkat.
Sen var jag rätt knäckt så det blev soffan..
Vaknade med gräsligt ont i halsen igår morse så orken var långt borta..
 
Så var det ju dags igår kväll att vara "discovakt" på discot för förskola-6e klass som sonens klass anordnade.
Själv agerade han DJ :))
(dessutom förkunnade han att han ska vara DJ på fritidsgården disco på Harrys på påsklovet, jättekul för  honom.... )
Oj, oj, oj, vilken flashback till barndomens mellanstadiedisco vi gick på... :))
Det var glitter o smycken på de små damerna o de unga herrarna hade gelé i håret å finskjortan på :))
Jodå, man dansar "tryckare" nu för tiden också ;)
Några var modiga o dansade flicka-pojk, andra flicka-flicka.
Det fanns stilen med händerna på axlarna o raka armar o det fanns den vanliga stilen också..
Blev lite full i skratt åt ett "par"..
Tjejen la armarna om halsen på killen, efter ett par sekunder så tyckte han nog det var liiiite för nära så han flyttade ner armarna lite...
För att ytterligare några sekunder senare flytta upp dom igen, han hade nog lite svårt att bestämma sig :))
 
Å dom stora lunsarna som arrangerade det hela var jätteduktiga.
Dom engagerade sig helhjärtat i de yngre barnen med att försöka få alla att vara med i bl a Limbotävling o en ringdans där den som gick in i ringen flest ggr vann.
Bra för de som är lite blyga att få en liten push att våga ställa sig i ringen o dansa själv elr med en kompis.
Å så fick man ju pris också så det sporrade lite..
Kan säga att det var svettiga barn som hämtades av sin föräldrar o dom sov nog gott när dom hade varvat ner.. :))

Syrran tyckte jag skulle gå upp på dansgolvet o "visa hur man dansar.."
Jojo, då hade E strypt mig... haha :))
 
Å jag höll på å få hjärtat i gomseglet när en av de yngre pojkarna gjord en magplaning på golvet med klubba i munnen..
Puuuuuuuh..... säger jag bara....
Jag påtalade det för en annan förälder o hon instämde i det lite olämpliga kanske att sälja klubbar till dom mindre barnen så det tas nog bort nästa gång det arrangeras disco, dom hade inte tänkt på det helt enkelt..
Ett lätt sätt för dom att få ihop pengar till klasskassan o dom tycker ju det är skitskoj också.
Å när 1a "halvlek" var slut hann jag inte blinka förra 2-3 st av de stora pojkarna högg tag i sopbortsar o en våt trasa o städa av lite innan klass 3-6 anlände.
Det var bara att hänga på å underlätta för dom :))
Härliga ungar är det iaf....
 
Kollade Lets Dance när jag kom hem, äntligen kom rättvisa att Jonas H åkte ur.
Tror nog Marie tar hem det hela till slut.
Jonas B är grymt duktig men han är nog inte lika folkkär så han faller nog på det.
 
Igår var det lite halvtrist väder men nu i arla morgonen så lyser solen.
Får hoppas det fortsätter så under dagen...
Denna dag blir det att börja knyta ihop den stora vårstädningen, tvättar gör jag på tis morgon.
Ska baka valnötsbröd idag o surdegsbröd i morrn, sen får det vara med bakning tills det är dags för lill-loppans födelsedag.
 
HA EN SKÖN LÖRDAG !!!



Kommentarer

Populära inlägg