Nu så....

 
 
.... är den stora vårstädningen klar.
Ska bara torka av köks å hallgolvet på tis men resten är klart.
Tvätta allt på tis men det är ingenting...
Tänk förr vad de slet med tvätten när inga tvättmaskiner fanns..
 
Så ljuvligt skönt med riktigt rent 2 ggr/år, en del jag hoppade över vid advent som jag tagit nu.
Fick en kommentar på fb att jag "är så himla duktig...!
Nja, det vet jag inte men jag gillar att ha rent runt mig, städning är inte särskilt kul men kul att se resultat så visst är det tillfredsställande på så vis.
 
Hade inte tänkt baka nå mer men nu kom sonen med frågan om jag kan baka till påskafton, dom ska stå o sälja till klasskassan på stan.
En del av summan ska jag försöka baka till så får jag väl lägga resten av pengarna.
2 sockerkakor är inte så svårt elr tar så lång tid att göra.
 
Förkylningen blommade ut ordentligt igår, hade lite feber igår kväll.
Å idag så avlöser nys-å-snorattackerna varann...
Så inte är jag en vacker syn nu, förkyld o snorig..
Tur inte kärleken behöver se mig förräns i mitten av veckan.
Inte för han bryr sig men ändå.. :))
Ska bli ljuvligt att få sätta sig hos frissan på ons eftermiddag, bli lite ompysslad..
 
Igår blev det oooooerhört exklusiv middag, pulvermos o köttbullar !!
Å i brist på lingonsylt fick det bli röd vinbärsgelé.
Aja, köttbullarna var hemgjorda iaf :))

 
Vad det blir idag vet jag inte, finns inte riktigt ork till det ef städningen..
 
Från kl 13 i morrn ska jag vara privatchaufför åt halva släkten typ o det lär ta hela dagen.
Å så har dom lyckats klämma in ett föräldramöte på kvällen dessutom..
Men exmaken ska gå så får jag se om jag hinner-orkar gå dit...
 
Men nu får det bli soffan...
Aaaaaaaaaaatjooooooo~~~~~~~~
 
HA EN SKÖN SÖNDAG !!!
 
 


Kommentarer

Populära inlägg