Ännu.......





...... en vecka har passerat...
Snart har halva oktober gått, det är inte klokt vad det rasslar iväg.
Om 2 veckor återgår vi till normaltid eller ska det vara sommartid jämnt??
Eller vintertid jämnt??
Jag har faktiskt inte en susning om vilket beslut det blev.
För mig kvittar det,  jag vrider gärna klockan en timme framåt eller bakåt, det spelar ingen roll.

Mjaha....... jo, jag stannade hemma från jobbet i fredags, jag orkade helt enkelt inte även om den mest intensiva smärtan började klinga av.
Ringde vc men enl henne var det inget att kolla upp sådär men hon bad läkaren ringa mig å det gjorde han.
Han beordrade in mig på provtagning för koll av lever å bukspottkörtel då dom kan påverkas av medicinen men det visade inget.
Så det var väl den akuta inflammationen i gångjärnen i revbenen som orsakade den enorma smärtan så han rekommenderade Alvedon el dyl... bah...... 😖

Vi kom hem till Borgholm strax innan apoteket stängde så jag köpte Ipaflex, en rätt ny receptfri inflammationshämmande medicin lik Pronaxen-Naproxen som funkat väldigt bra på mig.
Så jag startade med en engångsdos på 2 tabletter å sen fortsatt enl ordination å det har hjälpt.
Kollade balkongmattan å den var torr så den tog vi upp, rullade ihop å bar ner i förrådet.
Nån timme senare kom regnet så där hade vi lite flyt.
Lagade Tiramisun, så enkelt att göra så det var inte mycket jobb.

Men det tog j----vligt lång tid att starta lördagen.... 😩
Fy faan så ont jag hade å så stel till det..... 😫
Sov rätt illa tidigt lördagsmorgon, ländrygg-bäcken-höfter är så ömma efter några timmars sömn så jag vaknar så tröttheten tog ut mig oxå men vila å en varm dusch hjälpte.
Gick totalt 5 600 steg den dagen i maklig takt å det hjälper ju att hålla sig i rörelse så länge inte ländryggen krampar men visst var jag trött.

Fixade till snittarna vi skulle ha under eftermiddagen å dukade.
Åt lite middag hos mina föräldrar, syrran var där å lagade mat.
Jag diskade det mesta men sen fick vi ju gå hem för att förbereda för mina gäster. 
Syrran + gubbe, min kusin å hans fru å lill-loppan å vi själva, det var inte fler än så.

Otroligt gott "bubbel"😘
Blue nun sparkling gold edition.
Lik Prosecco i smaken, mycket friskt å välsmakande 😊
Fantastisk snygg flaska å lyxig look...
Tyvärr får jag bara ta ½ glas pga medicinen men så är det....
 Snittar....
Skinka + mimosa
Salamie, brie + oliver
Skagenröra + rom
 Ljuvligt len Tiramisu.... 💖

På väg hemåt Småland så gick vi in på Eko-hallen, där höll dom på att bygga Kalmars största julmarknad...
På väg dit passerar man Halloweengrejerna, det är sjukt alltså....
Var inne på Clas O i tors kväll, köpte färgpatron till min skrivare.
Där stod Halloweenprylarna blandat med adventsstjärnor å tomtar på hyllorna..
Men va faan, kan ingen stoppa galenskapen???? 😖

Åter i Småland så har jag gått igenom reklamen, lagat pasta å köttfärssås å plockat i ordning i frysen för att kolla vad som finns.
Ska vara hemma imorrn oxå, precis som man behöver en feberfri dag hemma när man varit sjuk behöver jag en smärtfri dag hemma (förhoppningsvis)
Ska ju på akupunktur imorrn bitti kl 8, jag har inte en aning om hur jag mår efteråt.
Akupunktur ska tydligen vara väldigt gynnsam som smärtlindring för fibromyalgi, jag har googlat lite.
Där stod det att man ska ha behandling på 6 tillfällen på 2-3 veckor å det håller i ca 6 mån.
Mest effekt ska det har efter en månad så det blir intressant att se vad som sker.
Jag är nästan smärtfri idag men när smärtan släpper blir man oerhört trött för man har spänt sig så länge.
Om det är Gabapentinet som äntligen kickat in ordentligt eller om det är Ipaflexen som gjort det vet jag inte, kanske en kombo men det är ljuvligt skönt.....

Nu blir det lite tv å sen ska vi äta det sista av tiramisun.
Sen får jag skärpa mig lite med kosten igen, det har varit lite för mycket fika å annat gott sista 2 veckorna...

HA EN BRA KVÄLL !!!







Kommentarer

Populära inlägg