Oktober.....

.... börjar lida mot sitt slut...
Bara ett par dagar kvar å på torsdag är det Halloween...😊
Ack ja, vilket sjå med barna' när dom var yngre å skulle klä ut sig.
Ibland kom dom ett helt gäng å man såg inte vem som var vem 😄

Vaknade igår morse vid 3 tiden med en överjävlig skallavärk, fick ner smärtan men kunde inte somna om.
Slumrade till efter kl 5, klockan ringde 5.30...
Då hade jag 2 val, att kliva upp, åka å jobba tills jag inte orkade längre eller skicka ett sms till chefen att jag försöker sova en stund till å komma lite senare.
Så jag valde alt 2, sov till strax efter 7, en dusch piggade upp, frukost å sen till jobbet.

Åkte in på Jysk efter jobbet, måste försöka göra nåt åt den överjävliga spänningshuvudvärken.
Så en ny kudde inhandlades, ska vara tryckavlastande med viss kylande effekt.
Men jag har sovit rätt bra inatt , nu är jag inte så naiv att jag tror det hjälper på en natt men man får testa i 3 veckor annars får man pengarna tillbaka.
Å så köpte jag en übersöt snöglob med flamingos i tomtemössa på en strand med en gran i bakgrunden 😄😄
Ni fattar sambons enorma lycka när jag kom hem med den??!! 😄😄




Idag har jag jobbat 3 timmar, sen åkte vi till Kalmar för Svensk Cater's matmässa på Guldfågelns arena.
Nu kom vi 30 min innan det öppnade så vi gick in på EKO-hallen som ligger bredvid å det blev inköp av Fars Dags choklad till nästa helg samt lite choklad till oss själva.
Mycket att provsmaka, en salig blandning mat hamnade i magen, allt från kallrökt torsk, olika ostar, olika sorts dricka, mycket juicer av olika slag så det bränner på tungan nu.
Jag kunde dricka mycket juice förr men inte idag, varken slemhinnor i munnen eller magen gillar det längre.

Vi var där ett par timmar, sen åkte vi till Modehuset för att äta lunch på En trappa upp...
Nu tog vi sallad efter all provsmakning men det hade nästan räckt med en sallad till 3 pers..
Men det var riktigt tungt att inte kunna åka över bron å åka hem ett tag💗
Pratade dessutom med käre sonen på telefon på hemvägen men vi åker ju hem till Fars Dag nästa helg.

Imorrn är det ledig dag men mycket ska hinnas med.
Röja upp lite här hemma, sista tidens enorma huvudvärk å ont i kroppen gör att det blivit eftersatt.
Dags för nålar 11.30 igen men jag vet inte....
Jag har blivit så dålig sista 2 ggr så jag vet inte om det är värt det.
Jag vet man kan bli det innan det vänder men iaf.
Jag ska fråga honom om botox på medicinsk väg, det sätts i nacken vid spänningshuvudvärk, om han vet nåt om det.
Ringde en gång i tiden till Östersjökliniken å frågade men dom gjorde det inte på så vis mer än fick det som en bieffekt av botox mot rynkor i pannan.

HA EN BRA KVÄLL !!!


Kommentarer

Populära inlägg