Då......


....... var jobbhelgen över....
Nästa gång jag jobbar helg är det Allhelgonahelgen 💗
Ett smärre kaos igår, så mycket folk å så bara vi 2 som jobbade.
Men vi fixade det, det gör man men vi låg efter.
Så idag så började vi 1½ tim tidigare för att komma ifatt men när man ligger på minus 10 från start då är det svårt att jobba ikapp.
Men vi fixade det även om det inte riktigt räckte hela vägen men imorrn är det måndag å det är en rätt lugn dag så dom som jobbar då får ta över å ta det sista.
Har aldrig upplevt dess like på de här månaderna men det är roligt att vi är populära å vi får planera personalbemanningen lite bättre så fixar det sig.

Men pga av den tidiga timmen idag så avstod vi dansen på klubben igår, rätt surt måste jag säga.....
Jag hade sett fram emot att få dansa till Callinaz å träffa lite gamla dansvänner men det får bli en annan gång.
Nu har jag 2 lediga dagar framför mig, ska bli jätteskönt.
Jag har inte så mycket planerat eller det har jag väl men jag tycker inte det.
Imorrn får jag ringa varmvattenrehab å sjukgymnastiken för akupunktur som läkaren skickade mig på ang fibromyalgin.
Jag har idag gått upp på 3 tabl Gabapentin så jag får se vad det ger för effekt.
Men visst hjälper den redan å jag hoppas på mer smärtlindring av den när det kommer igång ordentligt. 

Ju mer jag läser om FM* desto mer ser jag mina symptom i det, allt från hjärntröttheten till stelheten i kroppen som eskalerat sista 2-3 åren.
Mycket som jag trott varit belastningssmärta, framförallt i benen kanske har med FM att göra.
Förmodligen en kombo av det...
Likaså har jag förstått smärtan jag fått när jag varit på gymmet å tränat, den som inte är träningsvärk utan ren smärta i musklerna....
Samtidigt så var jag ju så sjuk i Jan -02 med en hjärnhinnepåverkan (påvisad via ryggmärgsprov 1-2 mån senare) som aldrig blev behandlad som utlöste en depression 10 mån senare så vad som är vad vet jag inte.
Jag får försöka att inte analysera det för mycket för då blir jag knäpp på allvar...
Men ibland undrar jag hur livet hade varit om den blivit behandlad, om den fått läka i lugn å ro, då kanske livet varit annorlunda.
Jag klagar absolut inte på livet idag, jag har det fantastiskt bra med en underbar sambo men det har varit onödigt hårt på vägen tycker jag... 

Men läkarna är lite märkliga...
En del säger att en diagnos inte tillför nåt för sjukdomen finns inte å det gör den inte i det avseendet.
Det är ett samlingsnamn för en rad symptom i kroppen som gjort dig sjuk.
Samtidigt finns det läkare som säger att du har FM när dom inte hittar nåt annat, som en diagnos att ta till när dom inte har nåt bättre.
En slaskdiagnos...

Vi är 4 brudar på jobbet i vår bästa ålder (jag är äldst) som jobbar stadigvarande.
En har psoriasis artrit, psoriasis som sitter i lederna men inga fläckar på kroppen.
En har Bechterews sjukdom, en reumatisk sjukdom som sätter sig i främst ryggen å ögon.
En har diagnos FM fast egentligen vet dom inte vad det är riktigt....
Å så jag då, nu med diagnos FM...
Så reumatiska sjukdomar drabbar i 1a hand kvinnor, det finns män men dom är inte så många eller så syns dom för kvinnorna är i sånt övertal.

Ett besök hos kiropraktorn blir det imorrn eftermiddag för att möblera om benhögen lite, jag är lite låst i hö sida, spec ljumsken.
En sväng på stan får det bli oxå.
Jag ska handla vitkål å rödbetor på CG, ska göra kålpudding imorrn å koka in rödbetor på tisdag är det tänkt.
Men det är sånt jag tycker kul så för mig känns det inte som en belastning.
Men räcker inte orken är det ingen katastrof heller... 
Jag kan må jättebra imorrn men jag kan oxå vara helt utslagen, det vet jag aldrig förrän jag vaknar...
Sambon jobbar kväll kommande vecka så jag är själv kvällstid men det stör mig inte, jag tycker om egentid i måttlig dos.
Lite pyssel blir det säkert här hemma men inga stora projekt.

Såååååå...... over and out för ikväll....... 

*FM-fibromyalgi
HA EN BRA KVÄLL !!!





Kommentarer

Populära inlägg