Söndag........





...... har det blivit å alla klockor är justerade.
Åkte en snabbis till affären så då passade jag på att ställa om klockan i bilen samtidigt så jag har rätt tid imorrn bitti.
Dagen började rätt tidigt, jag vaknade sista gången vid 7 tiden så då klev jag upp.
Då var ju kroppsklockan 8 så det var inte i otid så men dagen blir lång.
Å så skulle jag ta ner rågmjöl för att sätta en surdeg då jag satte nat.yoghurt på avrinning i fre morse, öppnade påsen å det kröp av mjölbaggar i den.

Fy för faan säger jag, det är vad jag vet 1a gången jag nånsin haft det i nåt skåp.
Tog en stol å klättrade upp så jag såg ordentligt på hyllan, hela hyllplanet var fullt, dom hade haft jättefest.
Så halva söndagen har spenderats med att sanera ohyra i alla skåpen.
Jag tar inga risker, alla skåp som haft nån form av torra matvaror har gåtts igenom även om dom är i olika delar av köket..
Vi har fått slänga allt mjöl å jag hade köpt på mig när det var billigt för en tid sen så det var några påsar, den sista köptes i torsdags.
Var det kommer ifrån vet jag inte men det kan ju komma med från affären.
Det är ofarligt för människan men synnerligen otrevligt.
Så soptunnan fylldes rejält.....

Nu har jag just mjölet i ett skåp ovanpå frysen å jag har väl haft en tanke då å då att det är kanske lite för varmt så nu har jag flyttat det till ovan micron.
Den genererar ju ingen värme som en frys gör så det blir nog bättre.
Så alla skåp är dammsugade å våttorkade, inte vad jag räknat med att syssla med denna söndagen men å andra sidan är det gjort nu när adventsstädningen närmar sig så jag slipper det då.
Alltid nåt positivt....... 
Det är väl bara skåpen med porslin kvar att göra då.

Å så sprättade vi upp dammsugarpåsen å plockade ur mitt silikoninlägg (till sko) som slank in när jag städade garderoben efter sommaren så nu fick jag tillbaka det.
För nu är  dammsugarpåsen är slängd den oxå, dom små äckliga amöborna verkar överleva det mesta så här tar vi inga risker...
En stunds vila blev det, sen till affären å köpa nytt mjöl så surdegen är satt nu.
Den ska jag baka ut på onsdag när jag är ledig, alltid bra med lite hembakat bröd i frysen.

Ja, helgen är slut.......
En helg som jag börjat inse att sjukskrivningen kryper nog allt närmare...
Jag vill egt inte men jag måste nog....
Flera har sagt åt mig att lyssna på kroppen, låta den vila å börja rehabilitera sig med lätt träning.
Men jag har alltid blivit sämre av att vara ledig men det kanske man blir för att bli bättre senare.
Är man ledig, då slår migränen till...
Är man ledig så slår smärtan till ännu mer....
Är man ledig så slår tröttheten till.....
Å andra sidan är det ju stresshormonet kortisol som gör att man håller igång fast man är dålig å att gå med skyhögt kortisol är ju inte så hälsosamt i längden säger di lärde...

Å jag har ju bara senaste 4 åren käkat kortisol till frukost, lunch, middag å kvällsmat så kanske den kosten bör ändras.
Om det sen gör att jag blir sjukpensionär till slut så får man väl ta det...
Det är ju priset man får betala för att ha jobbat sjuk, ha jobbat 12-13 dagar i sträck för man inte vet när nästa erbjudande kommer för all stress för ekonomin.
Halva dagen igår var ju bara smärta innan jag kom så långt att vi kom iväg på danstävlingen så man fick ett avbrott å lite andra intryck.
Jag har haft samma tunga, intensiva huvudvärk idag som absolut inget biter på å det hjälper inte att vila, ibland är det värre att ligga ner.
Så jag försöker hålla igång om än att det jag får pausa ibland, dra djupa andetag osv men det går.
Ibland kommer tanken: Sweet baby Jesus, skjut mig......... 😖

Imorrn är det vanlig dag på jobb, på tisdag blir det jobb 3 tim,  sen åker vi till Kalmar på matmässa resten av dagen.
Ons är jag ledig, sen jobb 4 dagar då jag har jobbhelg.
Världens bästa Wahlströms spelar på klubben på lördag kväll, jag hoppas innerligt att det finns ork att åka dit.
Nu blev det inte för 4 sen när Callinaz spelade för då jobbade jag helg då oxå men nu är det Allhelgonahelg så kanske det inte blir lika mycket folk.

HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

Populära inlägg