Mina...


......... lediga dagar lider mot sitt slut....
Sambon hittade mig i soffan inatt när han kom hem vid 1 tiden, sååå kul..... 😖
Men ååååååh....älskling, väntade du på mig?? 😄😄😄
Mjaaaaaaaa....... så roligt så att jag somnade i soffan, jag måtte somnat hårt annars brukar man ju vakna efter nån timme.
Men då sa jag: när man var liten å somnade i soffan vaknade man i sängen på morgonen, det gjorde inte jag....... 😉 
Men han hade bäddat upp sängen så det var bara att yrsla in där å krypa ner å fortsätta sova... 

Hade förberett ingredienser till scones så det bakade jag imorse åt oss, lyxigt en regnig tråktisdag.
Skulle bara "chilla" lite till i soffan å sen starta dagen.
Det "chillet" varade i 2 timmar varav jag sov 1½ tim... 😖
Sen tog det dryga 30 min att nyktra till innan dagen kunde starta å få nåt vettigt gjort.
Men tröttheten är överväldigande ibland så det behövdes, så är det bara.

Fick åka till affären för en liten komplettering men sen började jag.
En sats müsli har ÄNTLIGEN rostats, varit utan ett par veckor.
När det var klart så satte jag på 2.1 kg rödbetor, under tiden dom kokte så fräschade jag upp våra toaletter, svabbade av lite å hängde upp rena handdukar.
Lite pyssel med rödbetorna, de måste ju svalna innan man kan skala dom, sen koka igen med ättikslag å sen svalna lite för att skiva dom men nu är det klart.
Men när jag skulle göra plats för dom hittade jag en burk rödbetor sen sist längst in i skåpet men det gör inget.

När jag skulle hälla av dom efter 1a koket, tappade jag  kastrullen i diskhon.... suck.... 😞
Det blev mycket att torka, lär få torka rödbetssaft när jag städar till advent gissar jag.
Tröttsamt att tappa så mycket, har börjat tänka mig för, är sambon hemma får han ta det men inte alltid det går.
Men så blir det när fingrar å handleder inte orkar hålla emot å det glider ur greppet.

Fått tid för akupunktur för fibromyalgin, mån kl 8.
Sen får jag se hur jag mår därefter...
Han frågade var jag har ont??
Typ från senfästet i nacken till tålederna.... 😫
Men han får väl börja med ländryggen som är värst.
Har fått nålar av honom tidigare när armbågarna krånglade. 
En amerikan boende i Växjö?, man hör en svag am-engelsk brytning när han pratar men han är duktig.

Läkaren bad mig sätta handflatorna i golvet förra måndagen...
Jag tittade på honom, sa inget men tänkte : e du dum i huve't på riktigt?? 😫
Efter nån sekund eller två så sa han: nä, skit i det, du behöver inte för jag ser att du kan inte ändå... 😄

Försöker planera lite för helgen, ska ju ha snittar med bubbel, kaffe å nåt tilltugg på nyinvigning av min lägenhet.
Så många ideér, vill ju ha allt men man får ju sålla å välja nåt.
Tja, det reder sig nog....

HA EN BRA KVÄLL !!!




Kommentarer

Populära inlägg