Good karma....





Ja, idag upplevde jag bara nåt jag läst om innan.....
Det kom in en äldre (väldigt gammal..) dam, efter henne följde en yngre dam i 25-30 års åldern.
Den äldre damen frågade om en 10 bitars smörgåstårta vi hade i montern, vad priset var på den.
Jag talade om vad den kostade men då undrade hon om vi hade en mindre??

Nu hade vi inte det, det var en överbliven tårta sen helgen som vi sålde å jag såg hon blev lite besviken å jag förstod att hon tyckte den andra var för dyr.
Det förstod den yngre kvinnan för plötsligt sa hon: Jag köper den åt dig.....jag betalar den !!!
Men det går inte....... så gör man inte.....sa den gamla damen.
Jodå, det kan man göra sa vi båda.....
Men...men.......nä, det gör man bara inte........
Å så tittade hon från den ena till andra av oss, undrade nog om det var ett dåligt skämt eller dolda kameran..
Hon frågade om vi kände varann innan å det gör vi ju inte.
Jag förklarade för henne att det finns människor som gör sånt å att man ska tacka å ta emot.... 
Så till slut så gjorde hon det, den yngre kvinnan betalade smörgåstårtan för henne å när hon gick så sa hon: Jag behövde göra en god gärning idag, jag tror på Karma..... 💖

Ja, om ändå fler trodde på Karma....
Göra nåt bra istället för all skit som finns.
Göra nåt för nån annan utan nån baktanke eller förväntan på nåt i gengäld.
Själv har jag alltid försökt vara generös med det lilla jag haft, jag har aldrig haft pengar att att betala för nån annan men man kan göra mycket annat.

När man är 4 ordinarie anställda, 2 är sjuka å en är ledig, ja, då får man att göra.....
En sjukling fick jobba till kl 10, sen var det jag å en praoelev tills den lediga kunde rycka in....puh...
Bra med mindre företag men sårbart när mer än en person är sjuk men vi fixade det.
Måndag överlag är lugnt å speciellt om det är löning i slutet av veckan så nån katastrof var det absolut inte men ändå..

Jovars, läkaren ringde men han tyckte det var så mycket att gå igenom så han ville träffa mig så tors morgon kl 9 ska jag till honom.
Helt fantastiskt med en läkare som ger sig TID, som verkligen vill utreda, göra rent fysiska undersökningar för att verkligen se hur mycket det påverkar mig.
Smärtfri är jag ju nästan i ländryggen men har grymt ont i bindväven från ländryggen till ner till hälarna å det lär jag nog få dras med...
Jag har ont i bindväven på armar å bål oxå men mest påtagligt är det i hela benen.
Man får passa på medans han finns kvar, nästa gång jag ringer då kanske han slutat, bra läkare har en förmåga att göra det  😖

Ännu en legendarisk tv-röst har tystnat, Bengt Feldreich är död i en ålder av 94 år 💖
Han å Arne Weise är ju svensk jul personifierad.
Arne Weise att presentera den å Bengt Feldreich att sjunga med Benjamin syrsa.
Kalle å hans vänner ÄR julen för mig å många, många andra.....
Fylls alltid av en värme i själen vid denna tiden på året, inför julen med allt vad det innehåller.
När man storstädat färdigt till advent. får plocka upp adventsljusen-stjärnorna, Nobelfesten med alla frasande klänningar å gnistrande juveler till julhelgen å ett visst vemod vid ett sprakade nyår då ännu ett år har passerat 💣💥
Det är en förunderlig tid... 💖




HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg