Kära nån......

..vad det regnade igår kväll.... 💦💦💦
När jag skulle gå å lägga mig öppnade jag ytterdörren å kikade ut för att se hur hårt väder det var.
Jodå, det regnade å blåste rejält, tv'n var ju helt f-cked up sent igår kväll.
Bilden fladdrade fram å tillbaka som den gör när det blåser å parabolen svajar.
Gick in i sovrummet å hörde ett ljud.
Gick ut i vardagsrummet å ljudet ökade...
Gick å öppnade ytterdörren, då var domedagen här...
Herreminjeåda som det vräkte ner, det var skyfallet som jag hörde ljudet av, på 30 sekunder kom det...
Från fre eftermiddag till sön eftermiddag fick vi 20 mm regn, inatt på ca 12 tim kom det 18 mm till....

Å jag har sovit HELA natten, från det jag la mig å somnade till klockan ringde 6.30.
När jag gjorde det sist vet jag inte, det var otroligt skönt !!!
Jag är lika smärtlindrad idag, otroligt skönt att kunna röra sig hyfsat.
Den tidiga morgonen berodde på att jag skulle på akupunktur kl 8 även om jag varit hemma idag oxå.
Jodå, Dear James å jag har dejtat förut på Primärvårdens sjukgymnastik, han har botat mina armbågar (än så länge iaf..)
Å han är inte amerikan, han är britt (ja, jag har stalkat honom på fejjan men säg inget... 😄 )

Av med kläderna på överkroppen å dra ner brallorna en bit.
8 nålar placerades ut, en på varje skulderbladstopp, en på var sida om ryggraden precis över bh bandet, en på var sida ryggraden precis under bh bandet, en på var sida ryggraden ca 5 cm utåt från svanskotan.
Å fy s-tan så ont den vä nålen gjorde där nere... 😖😖
Annars känns det inte så mycket men den gjorde ONT.
Fick ligga 20 min, sen tog han bort dom.
Dom brukar snurra på dom efter 15 min, så får man ligga 15 min till men han tyckte det räckte idag å det gör det.
Man kan inte sätta hur många nålar som helst för det tar på kroppen.
Tors eftermiddag är nästa tid för nålar igen.
Nackdelen är att man måste vara avklädd å du kan inte ha en filt över dig för nålarna så man blir lite avkyld å frusen när man legat en stund.

Åkte å handlade lite å sen hem, plockade in, ringde sjuttielva samtal.
Blev trött vid 12 tiden, la mig, sov nån timme, vilade ytterligare nån timme å sen har jag inte gjort så mycket mer.
Kollat på Dr Mikaels olika inlägg på TV4 via youtube om bl a fibromyalgi.
Tidigare sa dom att det är en mjukdelsreumatism som inte syns på blodprover men idag är dom mer inne på obalans i hjärnan.
Smärtreceptorerna går ju bananas i hjärnan å överreagerar , orsaken till det forskar dom om.
Aaaaah......du är lite kokkobäng i huve´t.... som sambon uttryckte det  😄
Men det har med hjärnans städpatrull gliacellerna att göra bl a tror dom.
Att cellerna i hjärnan blir inflammerade av långvarig stress, trauma av olika orsaker mm å att städpatrullen gliacellerna ger fel signaler.
Typ.....

Jag checkar ju in på 98% av symptomen, lite bittert att man gått så många år utan att fått riktig hjälp.
Nedan de klassiska trigger points, jag har alla.... 😖
Men det är såå mycket mer, dåligt minne, oförmåga att hålla många bollar i luften samtidigt, inte kunna sova mm mm mm.


Tar alldeles för lång tid att få diagnos, ju tidigare, desto större chans att smärtlindra-behandla innan det går så långt så folk blir sjukpensionärer
Jag hoppas att smärtlindringen håller i sig, det har bitvis varit för överjävligt sensommar-höst.
Skoven har varit täta, jag hoppas det håller sig lugnt ett tag.

Nu ska jag laga mat, idag blir det fläsk med löksås å kokt potatis.
Känner mig som stenåldern ibland när jag lagar mat men det är såå gott !!!

HA EN BRA KVÄLL !!!





Kommentarer

Populära inlägg