Halloween........





........... är här å därmed har det blivit 31a oktober.....
Denna färgsprakande fest i det kompakta höstmörkret  😊
Halloween är alltid 31a oktober å ska inte förväxlas med Allhelgonahelgen även om dom har liknelse att man hedrar de döda osv.
Halloween har sitt ursprung från Irland, All hallows eve, Alla själars kväll.... där det togs till USA av emigranterna å blev till vad det är idag.
En del tråkisar tycker det bara är kommersiellt men jag tycker det är mysigt med en fest i höstmörkret.
Det blir precis vad man gör det till..... 
Det var Buttericks å Hard Rock Café som gick samman ett år på 90 talet som den svenska versionen av det blev född.

Jovars, min lediga dag igår rasslade iväg som en kedja efter en osalig gast....
Vaknade vid 5 tiden, satte på tvättmaskinen.
La mig  å somnade om å vaknade strax efter 7, då hängdes det upp å nästa maskin startades.
Sen var det städning, städning å städning...
En sväng in till stan för att handla å få nålar som avbrott å sen hem å fortsätta städa.
Satte bröddegen att jäsa, gjorde ju surdeg i söndags.
Men när den jäste då vilade jag faktiskt ett par timmar, sen kom sambon hem.
Han bytte sina däck igår, vi tar mina efter helgen när jag är ledig.
Bakade ut bröddegen, lagade mat å så var det sen kväll..... 

Kollade på Bonde söker...... asså, jag vet inte längre.........
Börjar bli tröttsamt att preciiiiiiiis varenda grej som händer, ögonkast eller vad det är ska analyseras in i microdetalj .
Herregud, slappna av lite........ 😖

Större delen av denna dagen har tillbringats på jobbet (9-18.30)
Är rejält trött i ryggen, blev ooooooooerhört lyxig kvällsmat denna Halloween.
Korv med bröd 😄
Men snart är det Bytt är bytt å då blir det en Halloweenbakelse jag köpte i stan igår.
Hemma på ön hade jag alltid 2 el 3 rätters meny denna afton för föräldrarna å barnen.

Bara 2 mån till Nyårsafton.....
Ofattbart att man snart är där igen....

HA EN MYSIG
HALLOWEEN !!! 



Kommentarer

Populära inlägg