Oktober.....





..... är här.... 💗
Denna färgsprakande månad med allt från gyllene kanelbullar till Halloween...
När löven på allvar byter färg å det är som en brinnande kaskad i trädkronorna innan de släpper å faller till marken.
Men oxå den månad höstkylan gör sig påmind på allvar.
Jääädrans så kyligt det var imorse, det var minsann inga +14-15, bara +5-6 å det kändes.
För ett par veckor sen så skrapade vi faktiskt rutorna en morgon men inte mer än så än.

Var på vc igår eftermiddag för jag har haft så ont i ländryggen i helgen samt lederna i specifikt vä hand.
Han gjorde grundlig undersökning av benens funktion å ryggens å så skrev han ut medicin som jag ska ta.
Men hade jag vetat vad det var för medicin hade jag nog inte hämtat ut det.
Det ena var antidepressiva å det andra var medicin för epileptiker.
Eeeeeh.......??!! 😖

Nu är jag fullt medveten om att dom kan skriva ut medicin som funkar för annat än det som står på förpackningen men då vill iaf jag ha en motivation när det gäller så pass tunga grejer.
De antidepressiva tar jag icke.....jag vill inte börja laborera med hjärnans substanser när jag inte mår psykiskt dåligt.
Om dom nu ska samarbeta med den andra medicinen får han ha en MYCKET bra motivation för att jag ska börja med dom.......

Den medicinen mot epilepsi är även gynnsam mot den smärta jag har i framförallt ländryggen, s k neuropatisk smärta,  men även den generella muskelsmärtan så den har jag börjat ta.
Men biverkningarna man kan få är många å jag har inte "råd" med det.
Den påverkar ju centrala nervsystemet på nåt vis oxå...
Jag måste vara skärpt å alert, jag kör bil varje dag mm så det spelar oxå in om jag ska fortsätta med dom isf.
Men sånt ger sig med tiden.
Som tur var var dom inte så dyra om jag nu inte kan fortsätta med dom, jag plockade även ut en förp med 3 mån hormoner då jag påbörjade den sista jag hade igår.
Jag väntar ju på röntgen av ländrygg å händer men har ännu inte hört nåt.
Men kanske dom börjar sig närma en diagnos för mig, hittills har jag en UNS diagnos.
Utan Närmare Specifikation....  😖 (typ gnällkärring....)

Imorrn är det ledig dag, jag jobbar ju till helgen.
Jag hinner inte så jättemycket här hemma, jag ska till frissan kl 14.
Men bullar ska bakas på förmiddagen, förbereda middagen, ta hand om en hög ren tvätt som ska strykas, en sväng med dammsugaren ska hinnas med, en dusch innan frissan å en tur i stan innan dess.
När frissabesöket är klar vill jag hem så det får bli innan isf.
Määäään så skönt det ska bli med fräsch färg å putsad frisyr 😊

 HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg