Näe......





.... städlusten infann sig inte idag.....
Somnade rätt tidigt igår kväll, då vaknar man tidigt oxå...
5.15...... 😖
Å sen gick det inte att somna om, då blir dagen lång å seg...
En svidande tunga å näsa till det, lätt öm hals så har inte många knop gjorts idag.

Kört den sista tvätten av sängkläderna iaf å strukit allt.
Vid middagstid gjorde jag ett ryck, dammsög efter lill-loppans visit då hon drog in halva sjöbotten å allt böös från gräsmattan när hon badade.
Lunch fick bli överbliven tacos, räckte till varsin så det var bra.
En donuts till dessert så klarade vi oss.
Tur man bara köper såna 2-3 ggr per år när man går på marknad  😄

Har slumrat en stund i eftermiddag, sen gräddade jag små pannkakor.
När man ska soppa till middag så får man pannkisar till dessert 😊
Då det varit lite "visset" här hemma så passade det bra med Snuvsoppa aka Het soppa med baconströssel.
Potatis, palsternacka, vitlök, chili å ingefära.
Ve den bacill eller virusamöba som inte drar sin kos efter det 😄
Många minnen poppar upp när man lagar mat ibland, sonen ville alltid ha plättar när han var liten.
Han tyckte det var dömysigt att äta små plättar 😘 jag kan se honom framför mig när han pillade i sig dom 💖

Det är mycket jag BORDE gjort idag..
Borde gått ut en stund...
Borde städat mer....
Borde städat bilen...
Borde, borde, borde....
Men det lär inte springa iväg nånstans utan finnas kvar senare i veckan.

Lång, tung vecka väntar på jobbet, tung på flera sätt.
Imorrn ringer läkaren som jag träffade för 3 veckor sen, han som (äntligen!!) diagnostiserade mig med Fibromyalgi.
Har så många frågor så jag borde skriva en lapp så jag inte glömmer nåt.
Medicinen har gjort mig nästan smärtfri, det är en konstig känsla att inte direkt ha ont längre varje gång jag reser mig, böjer mig mm.
Jag är dock stel å musklerna är trötta men smärta i den meningen har jag inte längre.
Det är konstigt, man vänjer sig att ha så ont så när det släpper blir det bara konstigt.

Dock är det vissa leder i fingrarna som gör ont, både hela tiden å när jag böjer dom.
Lite stela, tar emot att böja fingret, även tålederna är ömma.
Jag hade vid sista  provtagningen förhöjd urinsyra i blodet, det kan sätta sig i tårna på nåt vis (tror jag..) eller så är det bara belastningssmärta för att jag står å går så mycket.

Tis morgon är det dags för dear James å nålarna igen, likaså tors eftermiddag.
I november ska jag börja med bassängträning, jag har frikort ända till 8e maj -2020 😊
Ser fram emot fre kväll när veckan är gjord, det är danstävling på lördag.
Växjöbuggen GP & Jiversbuggen i Teleborgshallen.
Tid 11-16 om nån är sugen på titta på danseliten 😊

Nu blir det lite tv å sen får det bli sängen i skaplig tid....

HA EN BRA KVÄLL !!!


Kommentarer

Populära inlägg