Snart.......





........ är det helg, en efterlängtad sådan....
Det har varit tunga dagar, jag har inte mått bra, misstänker biverkning av medicinen.
Som tur är så har sambon jobbat kväll så jag har inte behövt vara social utan bara kunnat vila å inte göra nånting.
Jag fick ju nålar i tis morse men det var ingen rolig historia.
Gjorde svinont 5 av dom å så ligger man ju framstupa på magen, det är rätt obekvämt.
Han satte nålar i nacken å jag vet inte om det var det som gjorde mig lite lätt yr å en svag känsla av illamående.
Jag fick sitta 7-8 min i väntrummet innan jag åkte till jobbet men jag frös, var trött å rätt avslagen så det tog halva dagen innan jag var normal.

Så idag så fick jag ligga på sidan, han sa att man inte kommer åt lika många punkter men att det skulle vara bättre för mig.
Så vänster sida fick nålar, allt från hjässans högsta punkt via halslinjen, skulderblad, längs ryggraden till ländryggen.
Åkte å storhandlade efteråt, pga mitt mående i veckan har det inte varit storslagen matlagning eller nåt annat så kylen ekade tom på riktigt.
Men nålarna idag triggade igång en rejäl bultande huvudvärk, sen ska man ut ur stan vid strax efter kl 16 som är absolut värsta tiden i Växjö stad.

Sniglade mig fram utmed Mörners väg, kom upp på Österleden å fick se en polisbil komma med sirener.
Sniglade mig fram till Kalmarrondellen, strax därefter var det tvärstopp !!!
Då hade 2 bilar kolliderat på 27an strax efter rondellen söderut å det var helt stopp i bägge riktningar.
Många, många vände om men efter överläggning med sambon i telen så väntade jag ut det.
Fattar bara inte hur man kan kollidera på en så bred väg som där, breda filer i dagsljus men det var väl nån som skulle köra om å fick möte... suck... 
Stöp i soffan när jag kom hem å hade plockat in maten.

Var ju hos läkaren imorse igen...... 
Han e rätt rolig min nuv läkare, vill verkligen förbättra min livskvalité.
4e nov ska jag börja med varmvattenrehab, 5e nov ska jag på röntgen av händer å ländrygg.
Å så vill han sjukskriva mig en längre tid för att rehabilitera mig.......
Njaaaäe.........det vet jag inte....
Jag behöver pengarna helt enkelt !!
Men då sa min chef till mig: Men hallå??!! Du kan ju inte springa runt å jobba heltid eller mer när du MÅSTE rehabiliteras !!!
Eeeeeh...inte??!! 😲

Å så tyckte han jag skulle börja på yoooooga...... moahahahaha........ 😄
Tack men jag avstår nog, jag har testat å det kryper i mig alltså......
Jag fixar inte när dom säger att man ska andas in genom näsan å ut genom öronen å stå i samma position i 7 min... 😖
Då går jag hellre 3 km å stretchar lite hemma på mattan.

Lång dag imorrn men sen är det HELG... 💗
Ska bli trevligt att träffa sambon imorrn kväll, har inte sett honom i vaket tillstånd sen i mån morse.
Jag ska göra en pizzadeg imorrn bitti att jäsa i kylen under dagen så blir det hembakad salamipizza till fredagsmys.
Lördag är det dans hela dagen.
Växjöbuggen GP å Jiversbuggen avgörs i Teleborgshallen på lördag.
Vi ska hjälpa till lite, är sååååå roligt att se Sverigeeliten dansa bugg, dubbelbugg, lindyhop mm.
Så sjuuukt duktiga dom är !!!

På tis ska vi åka från jobbet på matmässa i storstan Kääääääälmar........
Premiär för mig att gå in på Guldfågeln arena, jag har inte varit där ännu.
Så det blir ett avbrott från jobbet med jobbarkompisarna.
Men imorrn är det fredag å helgen väntar 💕

Växjöbuggen GP 2018.
Final +35 😊
HA EN BRA KVÄLL !!!





Kommentarer

Populära inlägg