En......





...... riktigt grå å regnig lördag har det varit idag.
Fint regn precis hela dagen....

Det har varit en tung vecka men nu är det helg iaf.....
Jag var rejält trött å tagen igår kväll när jag kom hem, fick dessutom gå in på CG å deras apotek för att se om jag hittade nåt receptfritt mot biverkningen av medicinen som jag fått.
Då inte hon på receptfria avdelningen ville hjälpa mig fick jag ta kölapp till recept, 2 pers före mig tog 20 min !!!
En grym skallavärk till det så kan ni nog gissa hur jag mådde.
Bakade ut pizzan igår kväll jag förberett på morgonen, vi hade det till kvällsmat å sen däckade jag i soffan.
Vakande vid 2 tiden inatt, en grym skallavärk å den har förföljt mig å gör än i avslagen version.
Somnade runt 3 kanske, sov till 7 osv till kl 9 när jag gick upp.
Fre kväll å lör morgon räcker inte medicinen till......
Helt söndervärkt i kroppen, när handleder är så trötta å fingrarna stela så man knappt kan öppna mjölkpaketet då kan man hålla sig för skratt.
Hade det varit vardag hade jag ringt läkaren så hade han fått sjukskriva mig på sekunden...
Å denna jävla skallavärk........ 😖(migrän)

Kokade ris men la mig å sov i 2 timmar !!!
Det var välbehövligt kan jag säga.....
Benade ur kyckling, fräste champinjoner å la i form med riset för middagen så åkte vi till Teleborgshallen för att titta på danstävlingarna.
Så roligt att träffa gamla dansvänner å se på så otroligt duktiga dansare.
Eftermiddagen är ju många finalheat å finaler.
Finns ju många klasser i bugg t ex junior, vuxen, +35, A, B ,C osv... så det blev en del dans att titta på.
Men sen är det ju superfinalerna som verkligen är Sverige bästa dansare.

I dubbelbugg så vann Benjamin Östlund, Conrad å Mathilda, dom är så enastående bra !!!
I bugg vuxen super A så vann Benjamin å Angelika, 2a Conrad å Mathilda.
Syskonen Fabian å Sarah Rosell från vår dansklubb Jivers kom precis utanför pallplats.
Benjamin är såååå suveränt duktig !!!
Kommer från Uppsalatrakten, en fb vän därifrån avslöjade att han lärt henne dansa 😄
Lyckans henne..... 😘

Han-dom (Uppsala) är rätt dominerande, idag vann han "bara" 2 klasser  😄
Jag gillar hans stil, han kör mycket 40-50 tals inspirerat i klädstilen.
Jag tycker att man ska ha klädstil efter dans, dansar man t ex Lindyhop då ska man ha 40-50 tals stilen på klädseln.
Likaså att paret ska matcha.
Båda svarta byxor, hon rött linne, han röd skjorta t ex.
Eller hon gul kjol, svart top, han svarta byxor, svart skjorta å gul fluga.

Helhetsupplevelsen blir större även om dansen är viktigast.
Vi hjälpte till att plocka undan lite, sambon drog stolar å bord, jag å 2 till samlade sopor.
Från danshallen-läktaren till alla omklädningsrummen å toaletterna.
När man är många går det rätt snabbt, sen kan ju varken han el jag med el å musikgrejerna, det får dom som kan sånt peta med.

Väl hemma slantade jag upp 2 bananer  å la på kycklingen, chilifraiche över det å in i ugnen.
En Flygande Jakob blev det till slut.
Jag visste det skulle bli sent å ville ha enkelt att laga när vi kom hem.

Ikväll är det dags att dra tillbaka klockorna igen å det är samma tjafs som alltid om det.
Om sommartidens vara eller inte vara.......
För mig kvittar det lika om man vrider en timme hit el dit men för vissa verkar jorden gå under. 
Men OM det nu ska beslutas åt ena el andra hållet så vill jag har "sommartiden", en timme längre dagsljus på kvällen.
Skönt med en timme extra imorrn, surt för de som jobbar natt.
Men visst, det är mörkt kl 17 imorrn....
Får ändra mina timers så det stämmer men tar det imorrn.
 
Jaaa......... sjukskrivningens vara eller inte vara...... 😕
Är lite rädd att jag ska säcka ihop helt när kroppen får slappna av, så länge man håller igång är det bra.
Samtidigt är det en försvarsmekanism för att klara stresspåslag å överleva sen begynnelsens tid.
Jag hade behövt det för länge, längesen men det är nu jag får betala för att ha jobbat så sjuk ibland i så kall miljö som jag hade då å även innan dess.
Å vad fick jag för det??
Inte ett skit....... inte ens ett tack....

Nu får det bli lite tv å sen sängen så hoppas jag söndagen är snällare mot mig.....

Var ju tvungen att ha en selfie med en av Sveriges absolut bästa dansare... 😄
(Man orkar inte fixa sig mer än nödvändigt en sån här skitdag.... 😖)

HA EN BRA KVÄLL !!!


 
 
 

Kommentarer

Populära inlägg