En......





....... alldeles fantastisk höstdag har det varit idag.
Hög, klar, kylig luft å strålande solsken till det, en dag när oktober är som allra bäst !!!
En skön morgon, körde en maskin tvätt, såsade runt i min nya morgonrock till 10 tiden innan jag gick in i duschen.
Det är oxå en grej med fibromyalgin-stelheten i musklerna, att jag duschar helst på morgonen.
Jag får lite värme över kroppen, blir lite lättare att röra mig å kvällstid orkar jag inte duscha helt enkelt.

Klickade ju hem den där klänningen från Fanny Michel trots allt, lite påhejad av sambon då han tyckte den var snygg. 
Så jag drog till affären i Ingelstad för att hämta ut den idag å den är sååååå snygg !!!
Skrev ju att storlekarna var lite små, det är dom inte kan jag säga....
Vad dom har för storleksmätning som anger strl 40 som Large vet jag inte men jag kunde nog haft snudd på medium.
Ljuvligt skön i kvalitén är den å med rätt undisar så blir den skitsnygg!!

Åkte in till stan, till CG å handla vitkål, morötter, rödbetor å kålrötter.
För 3.95 kg kan man inte låta bli.
Men vitkålshuvudena var groteska, mitt vägde 3.5 kg å var ett av de mindre.

Vidare in till stan för att besöka kiropraktorn.
Nu hade vi ju ytterlgiare en diagnos att lägga till, man vet inte om man ska skratta el gråta.....
Jag var stel men inga större låsningar men han lättade på flera små.
Men när han satte knogen i hö skinka så skrek jag högt, fy satan-i-gatan så ont det gjorde  😖
Blev otroligt trött där å då men efter en stund "nyktrade" jag till.
Väl hemma igen så vilade jag nån timme å sov en liten stund innan jag började i köket.
2 timmar i köket har resulterat i en äppelkaka å en kålpudding med smörslungade morötter, god sås å en potatis till middag samt 2 matlådor å en till frysen.

Nu är jag trött, riktigt  ont i bröstkorgen-bröstryggen efter behandlingen så nog var det behövligt.
Har bara 3 mindre kastruller att diska, resten är i diskmaskinen som går nu.
Tänk så underbart med rinnande vatten, en maskin tvätt kördes  på förmiddagen, jag duschade å nu går diskmaskinen.
Vilken lyx !!!
Imorrn ska jag koka 2 kg rödbetor å lägga in å nästa helg blir det långkok på fläsklägg å rotmos.
Om ork finnes så ska jag fräscha upp våra toaletter å svabba köksgolvet.
Men nu får det bli en liten bit äppelkaka å lite vaniljglass.
'Cause I'm worth it  😊

HA EN BRA KVÄLL !!!

 

 


Kommentarer

Populära inlägg