Ännu...





........ en vecka lider mot sitt slut, ännu en storm väntas avsluta helgen.
Nu blev inte förra helgens storm Ciara så märkbar just för oss men denna verkar bli lite värre.
Men det vi när den passerat......

Jodå, min bookmaker toast blev god men jag rekommenderar inte ciabattabröd till den.
Det blev alldeles för brödigt, speciellt för mig som i stort sett slutat äta bröd.
En rejäl enkel, skiva surdegsbröd hade varit bättre men nu hade jag inget sånt bröd därför köpte jag ciabatta men det blev för mycket bröd men visst var det gott.
Sov sådär på fredagsnatten så gårdagen var rätt seg.
Men vid 15.15 drog på mig träningskläderna å gav mig ut, orkade inte slösa bort en dag framför tv'n.
Tog långa rundan på ca 7 km, putsade tiden med 4-5 min så jag landade på ganska exakt 1 timme.

Lagade ju köttfärslimpa igår, hur gott är inte det??
Som en skrev, gravt underskattad husmanskost !!!
Plockade ut den när jag trodde den var klar på ett ungefär, stack i min digitala termometer, visade 68C, helt perfekt !!!
När den får vila i 5-7 min så hinner den upp på strax över 70C så det var perfekt.

Tittade på Mellon igår men du söte tid å da'........ 😖
Skrämmande att så mycket skattepengar slösas på sån skit.....
Hade förhoppning att Drängarna skulle vara i stil med Rolandz, en röjig party- danslåt men det var bara en dålig kopia av Nordman.
Så jag skippar mellon framöver, möööööööjligen att vi ser finalen men resten kan man undvara utan att missa nåt.

Har sovit sådär även inatt, så tröttsamt att ligga vaken i timmar på sena natten  för att somna om när det är morgon å bli helt bedövad resten av dagen.
Idag blir det vila från träning, jag vill inte dra på mig överansträngning hur taggad man än är.
Såg reklam för en löparweekend på Tylösand i mars, jag är sjukt sugen på det.
En helg för nybörjare, en helg för vana löpare.
Frågade om lill-loppan ville med men hon var inte sådär intresserad, tyvärr kan jag inte bjuda henne heller.
Men jag åker nog själv, skulle vara skönt att satsa på sig själv som omväxling.

Idag händer nog inte så mycket, skitväder i antågande, lite trött i kroppen.
Det blir torskbiffar med potatismos, romsås, räkor å varma grönsaker till middag.
Besökte mitt gamla jobb i fredags å kompletterade med en bit kolja till förra veckans inköp samt färdigskalade räkor.

Men imorrn får jag sätta klockan, även om jag brukar vara vaken vid 7 tiden så kan man ge sig f-n på att man kommer sova när man måste upp !!
8.55 ska jag vara på vc å träffa min läkare, det blir nog ett långt besök.
Jag misstänker att han vill diskutera mina biverkningar, jag mår jättebra, är nästan helt smärtfri men en av biverkningarna med magen är besvärlig.
Jag har försökt med allt receptfritt men får inte riktig styr på det så det får han försöka hjälpa mig med.
Har haft ont i hö axel oxå, av å till, länge nu, blivit värre med träningen.

Sen har jag ju frågat honom om botox mot spänningshuvudvärk men han visste inte vart i Sverige man kan få det.
I Polen kan man få det men det är liiite meckigt att åka dit bara för det.
Men då är fb grupper jättebra att ha !!
Jag är med i en fibromyalgigrupp å där skrev nån att dom fått botox mot spänningshuvudvärk i en tråd så tidigare i veckan slängde jag ut en förfrågan var i sydsverige man kan få det.

Så i Helsingborg  har jag fått tips om att det finns en renodlad huvudvärksmottagning men pga av det oerhörda tryck så krävs det remiss från husläkare-läkare så jag har skrivit ner all info som han ska få imorrn så får han skicka en remiss dit.
Det är väl mitt största problem nu, stelheten i nacken å huvudvärken som kommer därifrån.
I stort sett allt annat har jag fått skaplig styr på med medicin å egenhjälp men inte det.
Oxå en typisk del av fibromyalgi men den lilla skoliosen gör säkert sitt till oxå.

För 4½ år sen så gjorde jag en hälsokoll på dåv företag och då låg jag precis på gränsen att bli godkänd för hörseln.
Jag har ju märkt hur svårt jag har att höra vad folk säger, det var ett elände både på fiskaffären å smörgåscafeét.
Samtidigt så är jag så oerhört ljudkänslig så jag har alltid öronproppar i fickan, så nåt är det som inte stämmer.
Om det är själva hörseln eller om det är hjärnan som spökar vet jag inte.

Jag har tyvärr tungt arv från hela mammas släkt med dålig hörsel.
Hon fick hörapparat i 40 års åldern, morfar hade det även om den låg på soffbordet 90% av tiden.
Min moster har 2 hörapparater å vad jag vet så hörde alla morfars syskon dåligt.
Så i januari  förra året skrev jag en egenremiss till öron på CLV.
I februari förra året fick jag brev att jag skulle kallas hösten -19.
Sent i oktober ringde jag, fick en rätt snäsig sköterska som meddelade att jag fanns där men kunde inte räkna med nån tid förrän i början på nästa år (2020 alltså..)

Nu ringde jag i veckan för jag har ftf inte hört nåt så i fredags så ringde en audionom upp mig.
Jag förklarade mina problem, mitt arv mm å hon sa att dom som kallas nu, deras remisser skickades in i nov -18.... 😖
Men eftersom det snart skulle min tur så fick jag en tid 10e mars 😄
Varvid jag frågade henne om det skulle gå till läkare så det tar ytterligare 1-2 år innan man får en ny tid men man får svaret direkt å det är sällan som läkare kopplas in.
Så kanske det mesta styr upp sig till slut......

Sambon ligger däckad i nåt förkylningshelvete, igen..... 😖
Jag hoppas bara att jag klarar mig, det gjorde jag sist så jag kan ju hoppas att den turen håller i sig...... 

HA EN BRA SÖNDAG !!




 







Kommentarer

Populära inlägg