Ciara......





.... har dragit fram som en orkan....
Läste att norra Stockholm hade 33.1 m/s kl 19 igår kväll.
Hujedamig säger jag bara.......
Pratade med pappa förut, det hade blåst rejält, enl div rapporter så hade träd blåst över 136an i höjd med Rälla igår kväll å idag såg jag ett foto från Slottsskogen där hemma där en rejält träd fått ge vika å lagt sig över stigen.
Här blåste det å regnade igår kväll, blåser friskt nu men inte på långa vägar som kusterna verkar haft det.

Hade ju uppgift från af att ringa dom 8-9e feb så jag ringde upp servicenumret idag.
Inte en aning om var jag hamnade, Sjöbo eller Haparanda men skit samma.
Han fattade heller inte varför jag skulle ringa så han tyckte jag skulle ringa upp min personliga af förmedlare å så fick jag numret.
Jag var ju där 8e januari, det skulle slås på stort på direkten, jag skulle få kallelse till  arbetsterapeut för bedömning av arbetsförmåga bla, bla, bla......
Nu har det gått sådär en 5 veckor å nån kallelse har jag icke sett röken av så av den anledningen ringde jag upp honom.

Eeeeeeh........ ja, just det........... eeeeh.... du får ursäkta men jag ska fixa det på en gång..
Jag har varit borta en del, vabb du vet å annat men jag ska lägga det till dom direkt....
Det är ju lite......eeeeeeeeeh....ansträngt här.....

FY FAAN rent ut sagt !!! 
Jag höll på å få hjärnblödning !!!
Han hade inte ens lämnat in det, i 3 veckor har jag väntat på kallelse, jag kunde väntat hela jävla våren på den....... 😡😡😡
Man är inte värd nåt som arbetslös, vabbande av barn går före att sköta sitt jobb !!
Att det handlar om ett liv (mitt å alla andra som är inskrivna) skiter dom fullständigt i !!!
Men JÄVLAR om JAG hade skitit att lämna in nåt dokument då hade jag blivit rapporterad direkt till a-kassan för avstängning, det är helt sanslöst hur detta landet blivit !!!
Jag tror huvudet exploderar snart...... 😡😡😡

Det suger r*v att gå hemma.. 😫
Att försöka hitta på nåt att fördriva dagarna med, det finns gränser för hur mycket man kan städa, fixa å dona hemma för2 halvpensionärer typ......
Inga barn att fika å umgås nån timme då å då med, de fåtal jag verkligen känner jobbar osv.
Sambon är hemma men har sjukt långa arbetsdagar så det är mycket ensamtid i veckorna.

Men idag har jag städat ur krydd å specerilådan, det behövdes efter julens å till sonens födelsedagsbakande.
Men behövde bara slänga 2-3 grejer, resten var updated.
Nu är det rent å fräscht, en uppdateringslista är skriven för det som saknas så jag är nöjd.
Hemma i Bghm hade jag ju skåp så jag enkelt såg etiketterna på kryddorna men här var det ju en låda.
Blev så less på att behöva vända upp varenda en för att få rätt så jag satte en liten lapp på locket så jag ser vad det är ovanifrån.

Tagit hand om köksväxterna, dammsugit kök å hall, tar vardagsrummets blommor å golv imorrn.
Så jag har nåt att göra då.... 😟
Det finns inte heller nåt att se fram emot sådär, ingen resa eller stora saker.
Lite dans framöver är det enda, sen är det inte förrän senvåren när bilträffarna drar igång.
23e maj är det Motordag å årliga crusingen i Bghm, vi hoppas på betydligt bättre väder än förra året tack...

Vi ska vara med i ett bilevent i Bghm 6e juni, Öland Cab Tour.
Alla cabbar är välkomna oavsett ålder eller märke, börjar med fika på torget mellan 8-10, sen en lång runda på 10 mil inkl kroppkakslunch.
Därefter avslutning med middag på Strand Hotel på kvällen så det ska bli skoj, vi hoppas på vackert väder.
 Crusing 2018 😊



Har planerat gymmet i afton, 6 mån sen jag var där sist.
Men när vädret inte inbjuder till motion utomhus får man ta det.
Det är roligt med gruppass om man bara slapp den avskyvärda musiken å volymen på den.
Tur det finns öronproppar........

HA EN BRA
EFTERMIDDAG !!




Kommentarer

Populära inlägg