Skit-tisdag.....





AssĂ„.......vem faan uppfann tisdagen??!!! 😖
Veckans mest onödiga dag.....
Det Àr inte i början pÄ veckan, det Àr inte mitt i veckan, det Àr inte i slutet av veckan, det Àr bara en helt onödig mellandag.....

Vaknade i rĂ€tt normal tid men jag var liksom seg, tog ett tag att vakna ordentligt. 
Om det hade med nya medicinen att göra vet jag, det Àr vÀldigt lÄg dos men man vet inte.
Kan ju inte uttala mig efter EN tablett men har inte haft sÄ ont i huvudet idag iaf men det ser man efterhand.
Men jag var trött pÄ förmiddagen sÄ det hÀnde absolut ingenting, tv'n höll mig sÀllskap.
Vid 2 tiden drog jag pÄ mig klÀderna för att ge mig ut en runda, dÄ började det smÄstÀnka lite.
Hela rundan till bommen Ä tillbaka sÄ var det ett illvilligt stÀnkande i olika styrka.
DÄ hade det varit uppehÄll heeeeeela förmiddagen, t o m sol mellan varven men nÀr JAG gav mig ut, dÄ var det tvunget att regna (lite snö i det oxÄ..)
SÄ klÀderna fick hÀngas pÄ tork nÀr jag kom hem.

FrÀschade upp mig, bytte om, plockade ihop tvÀtten Ä tittade ut...
DÄ var det en lÄÄÄÄÄng kö av stillastÄende bilar utanför köksfönstret sÄ jag var ju tvungen att gÄ ut Ä titta.
Totalstopp i bÄda riktningarna sÄ jag ringde upp sambon, han var ju pÄ vÀg hem.
DÄ var det en mindre skÄpbil som gÄtt i diket mellan vÄrat Ä Ingelstad (1 km ca) Ä vÀgen var avstÀngd helt.
Men strax innan 4 sÄ kom bÀrgningsbilen med skÄpbilen sÄ ett par minuter senare sÄ började bilarna rulla.
Hade jag gĂ„tt lĂ„nga rundan ut till Ingelstad Ă„ 27an hem sĂ„ hade jag hamnat mitt i det. 
Jag har ju tidigare skrivit att bilarna kör utanför köksfönstret typ Ä nedan ser ni hur nÀra det Àr.
Kortet Àr taget frÄn köksdörren, jag har inte zoomat pÄ nÄt vis.

Jag har skrivit att jag ibland gÄr med livet som insats pÄ 27an Ä nedan förstÄr ni varför...
Den svarta postlÄdan Àr vÄran...
Jag undviker tidig Ä sen eftermiddag, dÄ Àr det mest trafik, det anlÀnder ju 2 bÄtar per dygn till Karlskrona frÄn kontinenten, mÄnga lastbilar tar denna rutten upp i landet.
MĂ„nga lastbilar-bilar hĂ„ller ut nĂ€r dom möter  mig men det finns dom som inte bryr sig ett smack.
SÄ jag fÄr alltid ha stenkoll nÀr jag Àr ute, det Àr inte sÀkert att den jag möter har det.......
Jag gÄr heller inte ut till postlÄdan i mörkret, det fÄr vara tills det Àr dagsljus.

 SĂ„ det Ă€r ju ett rĂ€tt tragiskt liv man har nĂ€r det mest spĂ€nnande som hĂ€nder under dagen Ă€r en bilolycka.... 😖

Men jag fick ett glĂ€djande telesamtal igĂ„r eftermiddag, jag har blivit beviljad en ny omgĂ„ng varmvattenrehab 😊
SÄ imorrn blir att hoppa i badbaljan igen ute pÄ St Sigfrid.
Samma plats men en annan dag Ă„ en annan tid.....

Torsdag Àr det dags för nÄlar igen Ä det Àr tur.
FrÄgade lÀkaren om min axel men han tyckte jag skulle trÀna...
Men jag misstÀnker att jag hÄller pÄ Ä dra pÄ mig en frozen shoulder , förmodligen pga fibromyalgin.
Vaknade ju för ca 5 veckor sen med sÄ grym smÀrta, jag kunde knappt röra armen dÄ, sen dess har jag inte blivit riktigt bra.
Symptomen Àr desamma som för 5 Är sen nÀr jag hade det pÄ vÀ axel.
Fick ju det efter smÀllen med Àlgen, vÀ arm tog ju all tyngden nÀr Àlgen landade pÄ vÀ framskÀrm Ä flög över taket.
SĂ„ jag ska gĂ„ pĂ„ dom att behandla axeln, det kan ta ÅR för att sjĂ€lvlĂ€ka det men ju snabbare man börjar, desto kortare rehab.
Jag tÀnker inte godta att dom inte gör nÄgot, att det ska sjÀlvlÀka.
Ja, man hÄller sig sysselsatt med div Äkommor iaf.....

Middag idag blir kylskÄpsrester.
Gjorde ju potatisplÀttar av överblivet potatismos i söndags, har köttfÀrslimpa sen i lördags.
Tog upp 2 wienerkorvar  med korvbröd sĂ„ det blir lite av varje, inget matsvinn hĂ€r 😄
Men jag kan sÀga att pasta med salsiccian igÄr var tamigfaan det godaste jag nÄnsin lagat !!!!
Pasta con salsa salsiccia 😘
Det kan jag verkligen rekommendera, att köpa rÄ salsiccia, snitta upp Ä plocka ur köttet, hacka sönder det Ä frÀsa som köttfÀrs.
Med fÀrsk chili, vitlök, lök, finkrossade tomater Ä en skvÀtt creme fraiche, salt, svartpeppar, oregano, basilika sÄ blev det oslagbart !!


HA EN BRA KVÄLL !!


Kommentarer

PopulÀra inlÀgg