Fredag......

En fredagstårta kanske??
.... har det blivit..
Igen.... 
Årstiderna växlar friskt varje dag.
I söndags var det ljuvlig vår, jag hängde tvätt ute 😊
Mån kväll-natt full vinter när snöslasket vräkte ner.
I tis riktigt läbbigt vårvinterslask.....
Ons-tors fantastiskt vårväder återigen, idag grå, dimmig höst.
Å i helgen blir det stormig oktober, ska juh blåsa full storm enl prognosen.
Jaja, det gäller att hänga med i svängarna.... 😄

Jag gav mig ut tidigt på en runda igår, 6.4 km blev det, ljuvligt väder !!
Det smakade bra med frukost när jag kom hem.
Tog en varm dusch, sen drog jag till stan vid 12 tiden.
Lämnade 2 tröjor på Kupan som jag plockade ur i onsdags när jag sorterade, jättebra men jag använder dom aldrig....
Sen in Elgiganten med mammas matberedare i en kasse.
Han lyckades hitta ett produktnummer men den version har ju givetvis utgått så nån rivskiva fanns icke att tillgå.
Så vill jag göra Lufsa så får jag ta finaste skivan till att strimla, det går men det blir inte samma sak 😖

In på Lager157, där shoppade jag stort...... 😊
5 par strumpor för det facila priset av 60 kr, nu har jag strumpor i 2 år så sällan jag använder det.
Det är ju på vinterhalvåret jag använder det, sommartid använder jag low cut i sneakers å joggingskor.
Vidare iväg till Sir James å hans nålar  men nu har jag ingenting inbokat nästa vecka faktiskt.
Ingen varmvattenrehab, inga nålar, fick tid hos honom om 2 veckor.

Ringde sjukgympan om remiss till varmvattenrehab men fick reda på att det betecknas som utökad egenträning å då får man betala för det trots att jag har frikort.
Å det är jag inte så pigg på att göra, kan tyckas snålt men iaf...
Har man frikort så ska man få utnyttja det när man har så välgrundad anledning som jag.
En principsak helt enkelt...
Men det skickades en vanlig remiss så får jag se om den bifalls eller avslås.

Efter det så stod handling på MAXI på schemat.
I söndags kväll runt 17.30 började det brinna inne på MAXI, först sa dom lagret, idag läste jag att det var på Hem & fritid det brunnit.
Tack vare sprinklersystem så släckte dom på 20 min.
Handlaren var snabb att lägga ut en video med 3 unga personer, (ansiktena var pixlade), som dom sökte då dom var intressanta för utredningen.
En ung man 18 år, 2 unga tjejer 16 å 17 år anhölls, tjejerna släpptes pga ålder men är ftf misstänkta, mannen är ftf häktad.
Hans mamma håller honom om ryggen, han skulle aaaaaaaaldrig göra nåt sånt.... (läs KVP)
Han är dömd för 3 andra brott de sista 2 åren, han är ARTON ÅR !!!
Snacka om att förstöra sina liv..... 

Så i måndags var det stängt för sanering, de fick slänga mycket"öppna" matvaror som bröd, frukt å dyl, rök å vattenskadat.
Det som var ätligt men ändå inte kunde säljas skänktes till div organisationer.
De har haft utförsäljning av mycket från Hem & fritid, det fanns bara lite kvar igår när jag var där men jag köpte inget.
Det luktade inte rök men nån konstig lukt var det, förmodligen från släckningsarbetet å saneringen.

Sambon hade hunnit hem när jag kom hem, en fantastisk solnedgång förgyllde vår torsdagseftermiddag.
Nu är så ljust att han kan vara ute sådär 45 min när han kommer hem.
Jag kokade fantastiskt god Gulaschsoppa, jag skrev att den var tysk men den är ju ungersk 😄
Jäääääääsch...... petitesser..... men den var synnerligen het å god iaf 😊

 Denna fredag får nog bli vilodag från träning iaf, jag ska springa en runda på stan så jag får vardagsmotion iaf.
Åka till mitt gamla jobb å handla fisk, han har superpris på torsk i alla former å så ska jag ha scampi å så har han svensk bläckfisk.
Ikväll blir det fisktacos å kanske calamaris, att skära själv av den färska bläckfisken.
Jag äger ingen fritös, det ÄR onyttigt men så gott nån gång då å då.
Men får väl införskaffa en digital termometer så man kan värma oljan till rätt temperatur i vanlig gryta.
Så sjukt gott med egna calamaris med flingsalt å citron 😄

HA EN BRA DAG !!






Kommentarer

Populära inlägg