Ett......





...... sånt VA-VA-WOOM väder det blev idag trots den grå morgonen.
Det sprack upp här vid 12 tiden, fantastiskt väder !!!
12.40 sa jag goodbye till sambon å drog ut en runda, han åkte till jobbet lite senare.
Men det var så varmt inne i skogen att jag fick öppna jackan å ta av pannbandet tills jag kom ut på vägen in mot Ingelstad för då åkte det på igen.
Fantastiskt väder ger mycket energi så jag tog långa rundan på 7.2 km.
Tog den på drygt en timme idag, en markant förbättring sen nyåret.
När jag kommer ut ur skogen å in mot Ingelstad så är det flackt en bit men sen börjar den segaste backjävel som kontinenten skådat.
Det känns så iaf....... 😖

Men idag var 1a gången sen jag började ge mig ut på allvar som jag orkade springa hela, långa helvetesbacken uppför, den avslutas med en kortare rätt brant stigning, jag hade väl 70 m kvar av den när jag gav mig innan man kommer upp på krönet.
Till slut så trippar man nästan på tå sista biten för det är så tungt att springa så lång sträcka uppför men det var roligt.
Sen är det plant en bit för att börja gå nerför in mot Ingelstad så det är bara att spinna på nerför.
Men knäna tar mer stryk nerför än uppför så jag får anpassa lite efter det.
Hem å pusta ut, en snabbdusch å så in till stan.

In på CG, köpte 2 desserter till imorrn kväll, man kan köpa moussebägare att ta med hem.
Den bestod av krisp i botten, lite vaniljkräm å så hallon ev jordgubbsmousse toppad med färska bär.
Vidare till GS, in på Kicks å köpte en ny nagelolja, ska se om det får mina naglar att bli bättre.
Handlade mat på Maxi, då hade dom ju lite roligare desserter där men det är som det är.
Men då kom en stor trötthet, det var mycket förbrukad energi på några få timmar så jag säckade ihop lite när jag kom hem.
Men jag stretcha riktigt innan läggdags å lite ryggympa så blir det säkert bra.

Imorrn så är det Alla 💖 dag........
Tråkiga glädjedödare säger att det är köpmännens jippo men det blir vad man gör det till, precis som allt annat.
Sambon får nåt gott av mig, vi ska in till stan, antingen lyxig fika med räkmacka å då blir det röding till middag eller så tar vi lunch å då blir det en bookmaker toast till kvällen.
Vad det blir vet jag inte än...

Vågen tog ett riktigt glädjeskutt imorse, skönt att se ansträngningarna äntligen visar sig.
Men än är det 5-6 kg innan jag stannar där jag vill vara.
Jag har varit jättestrikt i några veckor utöver sonens 20 årsdag så imorrn ska vi festa lite, man behöver en belöningsdag mellan varven så länge man håller det inom rimlig nivå.

Sömnen var stökig inatt så det blir inte så sen kväll ikväll, jag behöver komma ifatt.
Men jag är i slutet av en hormonkarta, brytpunkt sön-mån så jag anar att det blir lite stört men man kan hoppas.
När jag tog upp telefonen imorse så hade jag ett missat samtal, jag blev precis iskall....
Kl 02.36 hade det ringt å med väldigt gamla å skröpliga föräldrar så kan ju vad som helst hända.
Men när jag väl fick upp numret så var det landsnummer 38??
Första tanken var att nåt hänt italienskans men Italien har +39 tror jag.
Googlade å kom till Bosnien-Hercegovina, Makedonien å det närliggande länderna å där känner jag ingen så det var nog tur att jag inte svarade.
Men man blir ju helt iskall när man ser ett missat samtal nattetid.

HA EN BRA KVÄLL !!
 

Kommentarer

Populära inlägg