Vilka......





...... dagar det har varit !!!!
Strålande sol å blå himmel, man luras tro att det är långt in i April 😊
Men nej, det är bara 3e februari, Morotskakans dag dessutom läste jag precis...

Men igår när det var sånt fantastiskt väder när vi klev upp så åt vi frukost å sen drog jag igång söndagen.
Sängkläderna drogs ur, hivade ut dom på altanen.
Där låg täckena å luftade sig från tidig förmiddag till långt in på eftermiddagen.
Jag var snabb å slängde in en del i tvättmaskinen, torkade av linorna under tiden å hängde ut det.
Totalsanerade sovrummet på damm innan vi bäddade i igen.
Det var mycket friska vindar här igår, jag drog en lång pw-löptur på 7.2 km men när jag kom hem fick jag ta in det, det höll på att hamna hos grannen 😄
 En ljuvlig doft av friska vindar i tvätten 😊

Efter en god lunch med kycklingwraps så var det skönt med en varm dusch.
Sen satte jag en vaxkassett i kokande vatten, klippte till tygremsor å började vaxa min ben.
Men asså........det är faan meckigt med vaxkassetter när man inte har en vaxvärmare (elektrisk) 
Det är kletigt, går åt mycket olja å hushållspapper men visst blir det ett bättre resultat än med färdiga remsor.
Jag har varit för snål för att köpa en sån men jag tror jag får unna mig det faktiskt.
Kostar inga jättesummor men iaf...
Så jag fick surfa ner i en renbäddad säng med alldeles nyvaxade ben, den känslan är oslagbar 😊

Samma fantastiska väder idag men alldeles lugnt ute...
Strök tvätt tidig förmiddag , dammsög bilen, skurade bilmattorna å torkade ur den med en microtrasa.
Drog ut på 5 km pw innan jag åt lite lunch.
Innan jag åkte till macken för att tvätta den så ringde jag å kollade om det var mycket folk där men när jag kom fanns ingen där.
Förpreparerade den med nåt spray jag hittade i sambons prylar innan jag åkte i biltvätten men jädra så ren å fin den blev min lilla bil 😊
Nu ska det ju givetvis slaska på igen men man byter ju bara ut skiten denna tiden på året.

Körde direkt till rehab-badet, det var sista gången idag för mig.
Jag frågade henne om förutsättningarna att få en omgång till (10 bad) å nu har dom inte så mycket patienter där så jag ska ringa sjukgympan imorrn å fråga dom.
Jag hade ju lite otur, jag fick ju 5 v uppehåll mellan 9e dec till 13e jan så det var nästan att börja om på nytt då.

Jovars....jag vägde mig imorse.. 😖😖
Jo, jag har gått ner, hela 1.2 kg, men det för dåligt.... 😖
Nu började jag väl förvisso inte riktigt på riktigt förrän runt 12e-13e nånting men iaf, det är inte mycket på 3-4 veckor.
Men gammalt, härsket kärringfläsk är ju svårt att bränna av men det är bara att fortsätta, finns säkert kryphål att täppa till.

Ja, det har varit osannolikt fina dagar nu..
Annat än för exakt ett år sen när jag fick gräva fram bilen vid 6 tiden på morgonen för att åka å jobba på sjukhuset.
Till höger i bilden från dagens tur i skogen 😄
 HA EN BRA KVÄLL !!


Kommentarer

Populära inlägg