Ja, kära nån.....


......... som det började kräksnöa i måndags kväll.....
Tv-bilden började fladdra så jag tittade ut, då vräkte blötsnön ner så parabolen ballade ju ur helt ett tag innan det blev bild igen när det lugnade sig.
Så läbbigt slaskblött det var igår så det blev en soft dag hemmavid.
Jag gick ut till brevlådan, det var väl största ansträngningen igår typ......
Nä, usch, det var en riktig off-dag... 😟

Men idag sken solen, det har snöat mycket under natten, sambon fick halvt gräva fram sin bil imorse.
Jag vaknade med grym skallavärk, tog ett tag att få det under kontroll.
Jag fixade lite med ditt å datt men fick vila mellan 11-12 för huvudvärken.
Men sen sorterade jag bland tröjorna i min garderob, det var rätt stor oreda.
Det är så högt att jag får hysta upp dom när jag använt eller tvättat dom för man är juh för lat för att hämta en stol å då blir det oreda till slut.
Men hur tråkig är man färgmässigt??
Å då har jag ändå en del rött som inte syns här....
Tja, jag behöver varken stickade tjocktröjor, hoodjackor el byxor....
Inte heller tshirts å toppar kan jag meddela... 😖

 

När det var klart så drog jag ut en runda, 7.2 km i den underbara solen, se bild ovan 😊
Jag hade lite dov huvudvärk som låg å malde men det gick bra.
Åt rester till lunch, tog min medicin + en migräntabl för det var riktigt tungt i bakhuvudet då.
Brynte grytbitar, la över det i en gryta, tillsatte resten å satte den på lagom värme.
Jag var lite vagt illamående å matt så jag la mig, somnade  å sov till sambon kom hem.
Men huvudvärken är borta så det var migrän...
 
Tyckte jag ringde tidigt till sjukgympan idag vid 9.30 men dom har teletid mellan 8-8.45 så jag får se till att ringa tidigare imorrn.
Sen blir det en tur till stan för handla mat å få nålar av Sir James igen 😊

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg