Dennis....


........ har lite svårt att bestämma sig om han ska vara här eller inte......
Jovars, det blåste väl lite igår kväll å regnskvättade men inte sådär anmärkningsvärt.
Men idag är det mer, ena stunden öser regnet ner för att 2 minuter senare vara bländande solsken.
Just NU så både regnar det, solen skiner å det blåser halv storm.....
Jaja, nu får jag vara hemma resten av dagen å behöver inte ge mig ut så mig stör det inte.

Känns som om man gjort ett halvt dagsverke när man hunnit vara på vc, handlat på Maxi å såsat runt på Dollarstore å man är hemma innan kl är 11.30 😄
Morgonstund har guld i mund... eller nåt sånt...
Hade ju tid hos min läkare redan 8.55 därav den tidiga timmen.
Som jag trodde så var det biverkningarna av min fibromyalgimedicin han ville diskutera men han höll med mig om att det är hanterbart än så jag fortsätter.
Dock låg jag ju däckad i migrän igår eftermiddag 😖

Vaknade med tung huvudvärk igår morse å jag fick det inte att släppa.
Kändes som en 12 kg kettelbell tryckte på hjässan.
Till slut tog jag migräntablett, la mig på soffan å slocknade som brukligt.
Vaknade efter nån timme halvt groggy, en vag känsla av illamående innan man "nyktrar" till å kan fungera som normalt.
Så han skrev ut en medicin mot kronisk spänningshuvudvärk och förebygger migrän.
Jag testade en betablockerare för ca 2 år sen men den gjorde ingen större nytta men fick rekommendation att dubbla dosen vilket jag gjorde.
Men drabbades av en grym klåda som kröp under huden så jag fick sluta med den.

Denna medicinen heter Saroten, är som så många andra mediciner en "gammal" antidepp medicin Idag har den utgått för det ändamålet men används för både fibromyalgi då den blockerar nervsmärta å kronisk spänningshuvudvärk-migrän.
Nu ska jag ha lägsta dosen, en tablett till natten då den främjar för god sömn oxå.
Sen har ju även den 700 biverkningar av vilket dåsighet å trötthet är 2 å då passar det att ta till natten när man ska sova.
Nu har jag sovit jättebra en längre tid, det är sista dagarna som det stökat lite men det kan ju bli bättre kanske.
Får se om jag är helt groggy imorrn bitti när jag vaknar........
Men jag hoppas ändå att han skickar remiss till Helsingborg, jag vill inte äta så mycket mediciner.
Känner sig som en 85 åring på apoteket när jag ska hämta ut det.... 😖

Det togs ju prover oxå, man ska tydligen göra det sådär 2 gggr/år pga medicinen.
Det var en yngre förmåga som skulle sticka mig, hon stasade å så duttade hon..
Å hon duttade å duttade å duttade i armvecket varvid jag till slut sa Lycka till........
Aaaaaaaaaah.....du har varit med förr... sa hon 😄
Jovars, sist stack dom FYRA gånger så jag vet......
Men så knöt jag ihop handen å då ploppade det upp ett litet kärl som hon så fint satte nålen i så det gjorde hon bra 😊
Bra teamwork som hon sa 😄

Å idag har jag haft linserna för 1a gången sen 31a augusti förra året....
Tröttheten å den intensiva smärtan förra hösten gjorde att jag inte var så sugen på att ha dom.
En biverkning av fibro-medicinen är oxå torra slemhinnor, ögonen har varit knastriga, kliat å allmänt trötta, då sätter man inte i dom.
Men det är bättre nu så idag sattes dom i, lite "skavigt/ strävt" är det men det är ju flera månader sen sist så det är inte så konstigt.
Lagom att ha dom i några timmar när man ändå bara är hemma så får man vänja sig gradvis.

Middag idag blir pasta med sås gjord på salsicciakorv.
Man snittar upp  rå salsicciakorv, skrapar ut innehållet, smular det å fräser som köttfärs.
Har fått tips flera gånger att göra det så idag ska jag testa det.
En maskin tvätt snurrar, skulle vilja sanera hela huset på förkylningsbaciller men det får bli i slutet av veckan när han förhoppningsvis hostat färdigt å är bättre.

HA EN BRA DAG !!

Kommentarer

Populära inlägg