Uschamej........





.... så mycket snö som kom igår å inatt........
Sambon fick ligga i 40-50 km i nästan 5 mil från jobbet till hem inatt, vägarna var oplogade, låg väl 10-15 cm snö på vägbanorna.
Här kräksnöade det igår kväll så parabolen la av strax innan kl 21 till 21.40 typ.
Klen parabol som inte tål snö, regn eller blåst..... 
Jo, det gör den men signalen försvinner mellan varven vid oväder men det är i-landsproblem de luxe.

Det var bara att gå upp imorse, klä sig, äta frukost å ut å gräva fram bilen.
Tog 15-20 min att få av all snö, den har ju stått still sen i fre förmiddag.
Tacksam att det inte var fruset, då hade jag fått ta fram yxan..
Tacksam att jag tog mina gummiboots till stan å badet, på parkeringen så stod det vatten långt ovan anklarna på mig.
Den parkeringen kan lämna mycket i övrigt att önska om än att det har varit en byggarbetsplats under en längre tid då dom byggt ny psykavdelning.
Totalt sönderkörd......

Å så sitter man där i baddräkt å väntar på att komma in i bassängen då tanken slår till, faan.....jag glömde låsa bilen......
HELVETEEEEEEEEEEE......
HUR FAAN KAN MAN GLÖMMA LÅSA BILEN ??!!!!!!!
Dessutom låg handväskan i framsätet, jag brukar inte ta med den in för jag har ju frikort.
Inte direkt läge att springa ut i baddräkten för att kolla om så var fallet så det var bara att ha is i magen, göra det man ska, duscha å sen gå ut å hoppas att ingen kollat om det var låst.
Men jag hade faktiskt låst...
Jag blir så less på mitt obefintliga omedelbara närminne, jag kommer faan inte ihåg........ 😖😖😖
Körde till Maxi å handlade, samma där, låste jag bilen??!!!!
Det skapar mycket ångest att inte vara säker på vad man gör när det gäller såna saker.
Mycket i övrigt rycker jag bara på axlarna åt nu för tiden för jag kan inte slösa energi på det, det är så bara.
Sviterna av en totalt uppbränd, utbränd, svartbränd hjärna...... 😢

Ang Maxi....... det brann ju där i början på februari.
Några hade ju tänt ljus på textilavdelningen å gått därifrån i hopp om att det skulle ta sig men tack vara sprinklersystem så släcktes det snabbt.
Det tog bara nån timme så la ICA handlaren ut en bild på 3 personer som dom sökte som var intressanta för utredningen.
Ansiktena var pixlade, gick inte att se nåt öht mer än att det förmodligen var en kille å 2 tjejer av kroppsbyggnad att döma.
Det tog kanske 4-5 tim sen togs bilden bort så fort dom fick namn på personerna.
Killen är anhållen 18 år, tjejerna är släppta pga låg ålder, 16+17 år.
Nu har en anhörig till en av dom stämt ICA handlaren för kränkning.
Nu tycker ju jag att det är mer kränkande att försöka bränna ner en hel stormarknad, det kunde fått fruktansvärda konsekvenser, inte bara materiellt.
Men det kanske jag som är konstig...............
Det finns ta mig faan folk till allt..........

Väl hemma så åt jag lunch, sen började jag städa.
Trött på att bara sitta framför tv'n pga förkylningen så jag har skurat alla köksluckor superrena.
Insidan tog jag vid jul men inte utsidan, vårsolen är underbar men ack så avslöjande.... 😖
Hittade lite rödbetsstänk sen jag kokte i höstas å tappade kastrullen i diskhon, sånt som vinterns dova dagsljus barmhärtigt gömmer undan.

Vårstädningen närmar sig men än får det vänta nån månad men då är det gjort iaf.
Sen blev det fönsterhylla, duscha blommor, skura köksgolv av bara farten.
Så ska jag fortsätta med vardagsrummet imorrn innan jag får nålar, det jag skulle gjort i fredags när jag blev sjuk. 
Helst vill jag ju göra allt samma dag el max 2 dagar men nu blev det inte så.
Vill liksom ha allt rent samtidigt 😄

Så det blev 2 träningspass idag 😄
Den som tycker jag är tröttsam med mitt räknande av pass så är det pinglan B's fel.... 😊
Det var hon som började !!  😄
Men rätt kul faktiskt, det blir så mycket mer än man tror å 2 timmars städning är verkligen motion.




HA EN BRA KVÄLL !!


 
 

Kommentarer

Populära inlägg