Våren....





..... kom av sig denna fettisdag......
Det snöade friskt när jag vaknade för att övergå i synnerligen ymnigt snöfall men i eftermiddag har det varit sol av å till iaf.
Idag har jag inte kommit ut nånting, jag har vilat ett par timmar sen han åkte till jobbet men faktiskt inte sovit.

Så vi tog en hembakad semla till fika innan han åkte iväg till jobbet, jag har 2 släta bullar kvar om vi vill ha nån längre fram, sen får det vara med semlandet för i år.
Det säljs ca 6 000 000 semlor denna dag i Svea Rike så nog är vi ett semmelätande folk 😊
Jag frågade sambon om det finns nåt sånt i Polen, det finns nåt liknande men ingen speciell dag för nåt bakverk.
Han bara skakar på huve´t åt alla våra dagar, det finns nånting varje dag tror jag.
Jag är ju som bekant ganska konservativ så jag håller på fettisdagen, våffeldagen, räkmackans dag, kanelbullens å kladdkakans, sen får det vara 😄

Let´s Dance kryper allt närmare, ser verkligen fram emot premiären 😊
5 personer är ju klara hittills, Jan Björklund, Penny Parnevik, Anders Svensson, Siw Malmkvist å så dr Mikael Sandström, Dr Rock'n'roll får vi ju kalla honom 😎
Han har ett SM guld i Rock'n'roll sen -86 så nog kan han svänga sina lurviga på dansgolvet 😄
Men jag förstår inte riktigt riktlinjerna för rock'n'roll, det är mer discoakrobatik än rock'n'roll i mina ögon.
Men det är ju så det definieras, för mig är rock'n'roll jitterbugg å dylika danser.
Han ska ju dansa med Malin Watson, sambon har dansat med henne en gång på Cinderella, det var som att dansa med en studsboll sa han 😄

Kul med Jan Björklund, även om han lagt av med politiken, att en sån person kan bjuda lite på sig.
Ebba Busch Toor var ju med i Så ska det låta... en gång, jäklars vilken pipa hon har !!
Anders Svensson har jag noll koll på, som bekant är jag kraftigt allergisk mot fotboll....
Penny Parnevik , tur det blev hon, tycker hennes syster Peg är för dryg alltså.... 😖
Å så Siwan då...... 83 år (fyller 84 år 31a dec) ung, pigga ekorrögon som glittrar, rör sig så lätt.
Fantastiskt att vara vid så god vigör vid så pass hög ålder.
Dom visade klipp från Nalen från 40 talet där hon dansade jitterbugg, jösses säger jag bara 😄

Tänk var ålderdomen slår "orättvist".... en del är superpigga, glada, rör sig så lätt högt upp i åren.
Å så mina föräldrar där mamma är dement å har tappat det mesta av ordning å reda på allt inkl allt annat som hör till Altzeimers, pappa som kämpar för sig själv å för att hålla ihop det där hemma.
Det är sorgligt att deras sista år ska bli så, att man inte kan få njuta av livet utan det bara är jobbigt...
Men så är det, livet är "orättvist"-slår olika.......

Händer nog inte så mycket spännande denna afton, fixa en matlåda åt sambon för imorrn.
Har börjat rensa ur frysen på färdiglagat, det går nämligen inte ner nåt mer så jag måste göra plats.
Imorrn är det bad å på tors nålar så då kommer jag ut lite, bilen har inte flyttat på sig sen i fre förmiddag.
Så hoppas jag att jag kan återgå till mina pw-löprundor framåt fredag som vanligt. 

Rock'n'roll i dansvärlden

Här rock'n'roll i min värld 😄
Dietmar 94 bast å Nellia 91 bast !!

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg