Det......


... har varit en dramatisk eftermiddag vädermässigt sett.
Jag såg regnet komma från sjön, sen regnade det rejält för att spricka upp å bli sol.
Efter regn kommer solsken som man bruka säga...
Bilden ovan är när det dragit förbi så österut blev det nog oxå regn.

Jag kom hem i eftermiddag å halva tomten är uppgrävd, det ska läggas ner fiber i veckan.
Ev får jag parkera hos grannen ett par dagar om dom gräver rakt över våran uppfart.
Tur det är dagsljus så man inte kör ner i ett 50 cm djupt "dike" med fronten.... 😖

Nja, denna dagen var väl sådär på utredningen....
Det kom ju 3 nya idag så nu är det fullt platsmässigt sett.
Det var lite svårt att sysselsätta sig vettigt idag men imorrn har jag datoruppgift igen så då går tiden.
Å så blev jag utsedd till fikaansvarig, en mycket viktig post 😄

Ännu en dag med trötthet...
Vaknade i arlaste ottan å kunde inte somna om.
La mig på soffan å slumrade en stund men sen fick jag kliva upp för gott.
Så jag var ju rätt mosig när jag kom hem så jag la mig för att vila.
Råkade somna till, vaknade å trodde det var morgon å att jag hade försovit mig........
Men jag sov nog bara 15-20 min så längre var det inte men det räckte för att hjärnan skulle bli tiltad fullständigt.

Så jag gjorde ett ryck, satte en deg till rågkakor, kokade en liten skål med hallon-å-jordgubbskräm å en matlåda för morgondagen med pasta å varmrökt lax.
Bakade ut rågkakorna, blev 4 megastora så det blir nästan nybakat bröd till frukost imorrn.

Jag fick en medsyster idag på utredningen ang hörapparater.
Nu är hon gravt hörselskadad å det hörs lite på hennes tal när hon pratar.
Hon hade såna som jag i början när hon bara hade en "vanlig" hörselnedsättning å hon hade oxå haft problem med sin telefon.
Men nu har hon dom kopplade till telefonen å får samtalet in i hörapparaten. 
Hon hade en hel uppsättning med hjälpmedel, fantastiskt att det finns så mycket idag.
Jag vet ju inte om jag kan koppla de jag har till telefonen via bluetooth, om den funktionen finns?
Å jag kan inte läsa mig till det heller så nu måste jag ringa imorrn för det går inte att ha det så.
Jag kan inte pilla ur snäckan när telefonen ringer när jag är ute nånstans å jag vill inte prata vid högtalare offentligt.

Å den uppmärksamme ser att jag har ny look på bloggen 😄
Det var kanske dags att byta till nåt annat, får se hur denna funkar, det är lite meckigare än den förra.
Nu får det bli tv å sen sängen......

HA EN BRA KVÄLL !!




Kommentarer

Populära inlägg