En......


........ sån försommardag 💕
Strålande sol, blå himmel å en glittrande Torsjön 😄

Men för att börja med att återgå till gårdagen.....
Som jag skrev, jag var ju ute en snabbrunda på förmiddagen, hem, stretcha snabbt, duscha än snabbare å så klä mig (ca 12.25) för att åka till vårdcentralen å hinna i tid.
Hela eftermiddagen å kvällen så var kläderna lite "obekväma".....
Jag nöp å drog i linnet, jag tyckte det satt lite tajt å jag förbannade valkarna jag har......
Så går jag in på toaletten kl 19.30 å ser mig i spegeln.... 😖
Men gud vad konstigt det ser ut...... tänkte jag,  linnet satt så högt upp i halsen på mig...
Kollade insidan, då har jag alltså gått med ett linne bak-å-fram EN HEL DAG !!!! 😖
Inte underligt att det kändes märkligt, att det var lite tajt i ärmhålen mm....
Å sambon hade heller inte sagt-sett nåt men det är minst 5 cm högre bak än fram men så kan det bli när man har (lite för) bråttom att klä sig 😄

Denna dag då.......
Jo, strålande sol å blå himmel när vi vaknade.
Åt frukost, kollade Nyhetsmorgon, strax innan halv 12 gick jag ut på altanen men det var ftf lite kyligt så jag väntade till 12.20 innan jag gick ut men då kunde jag lägga mig där ute.
Nu var det så att jag ville sola, sambon ville åka cab så vi kompromissade.
Jag fick sola till 2 tiden, sen åkte vi till Korrö för att ta en fika men kaffeserveringen hade inte öppnat än så det blev mat istället.

Vi tog deras egen snitzel å herregud vilken portion.... 😖
Jag blir nästan förbannad när dom lägger upp så mycket mat för de är få som kan äta upp allt.
Jag åt 3/4 av köttet, lika mycket av pommesen, jag bad att få beasåsen bredvid som tur var för jag tog kanske 1/4 av den, knappt ens det....
Men visst var det gott å vi behöver inte mer mat idag kan jag säga.
 Så min kyckling får vänta till imorrn så får jag skjuta på fiskgratängen en vecka.

Korrö är en liten oas i sydländska smålandsskogen, en gammal sågverks-hantverksby med anor från 1700 talet.
En lada som står där sägs har varit med i Utvandrarna som spelades in i trakterna.
Å när jag sitter på serveringen så ser jag att min gylf är öppen......
Jag har tydligen inte kunnat klä mig idag heller 😖
Vi åkte en extra runda ner till Tingsryd innan vi vände hemåt i det fantastiska väder denna lördag 💖
Jaja, 2 halva ansikten 😎
 Serveringen sedd från bron



Så jag har varit ute i friska luften från 12.20 till 16.45, helt ljuvligt !!
Hoppas på samma underbara väder imorrn, sen går jag in på sista veckan på utredningen.
Lite tvätt får det bli imorrn oxå....

Å så har vi fått bud om att ännu en legend har lämnat jordelivet, Little Richard.
En av rockens grundare blev 87 år <3
Jag såg honom live i Borgholms slottsruin sommaren -90, jag stod längst fram.
(Vad annars liksom??!! 😄 )
Mot slutet plockade dom upp ett gäng ur högen framför scenen inkl MIG 😄
Vi rockade järnet uppe på scenen å innan vi klev ner sträckte jag fram handen för att hälsa men då kysste han min handrygg.
Jag tvättade inte handen på en vecka 😄
Nu blir det tvättäkta rock'nroll i himlen med dom andra som gått före... 💗
Elvis, Fats Domino, Chuck Berry å många, många fler... 😢


HA EN UNDERBAR KVÄLL !!


Kommentarer

Populära inlägg