Söndagen.......

Mörka moln över Torsjön igår....
 
...... är här å veckan lider mot sitt slut. 
Vi har har synnerligen växlande väder men så är det nog i större delen av landet gissar jag.
Jag sparkade mig upp ur soffan igår å gav mig ut 5 km, när jag tog ovanstående kort så var jag nästan hemma.
Hann in med 5 min tillgodo innan ösregnet kom..... 😄
Ibland har man tur !!

Tittade på Mannen på taket.. igår kväll, Beck a la 1976 med Carl Gustaf Lindstedt i rollen som Beck.
Helt otroligt att sambon inte hade sett den  😊
Många fina skådisar som inte längre finns med oss idag men Sven Wollter är ftf in action, helt otroligt !! 😄
Faktiskt Sveriges första riktiga actionfilm, fick genomgående bra recensioner på den tiden.
Så roligt att se stuntmannen Johan Thoren dyka upp, han var ju verkligen i ropet då med eget underhållningsprogram senare på tidigt -80 tal.
Han gjorde ju många stunts i dåtidens filmer.
Roligt att se hur allt har ändrat sig i svenska samhället sen den tiden.

Den slemmiga Pastamannen då..... 😖
Ja, vad ska man säga??!!
Bläcket hann inte torka på anmälan förrän han erkände offentligt, gjorde avbön i TV4 å borstade av sig det.
Mindre än ett dygn senare efter det så lägger han ut på Insta att han skulle plocka ihop sitt raserade liv, gå i terapi å bekämpa sina demoner men först ut på en löprunda med avslut "tummen upp".
Alltså..... hur ego är han??!!
Då ger man inte mycket för hans avbön, det var bara för syns skull....  😡
Nån tyckte att att alla skulle hängas ut som togs å inte bara han men du har ingen rättighet att hänga ut nån offentligt utan dennes samtycke men han gjorde det frivilligt.
 
Att köpa sex är inget självskadebeteende , du utnyttjar å det grövsta nån annan för att döva din ångest eller vad det nu är.
Du måste sätta dig över nån annan , ha makt över nån annan för att må bättre är inte självskadebeteende, det är rent svineri å jävligt rutten kvinnosyn....
Han kunde slagit huve´t i en tegelvägg istället för att lätta på ångesten, det hade varit självskadebeteende å ett betydligt bättre val.
Han kunde ringt hem till flickvännen å sagt att han behövde lätta på ångesten, istället går han på Östermalm vid 18 tiden på tors kvällen, ringer upp en bordell, går dit å betalar för sex å tas på bar gärning vid 19 tiden.
Då har man mer än en skruv lös...... 😖

För den som tillsynes tycker det är frivilligt att säja sex borde se dokumentären om "Jasmina", gjord av Anja Kontor på SVT.
När livet vänder.....
Den finns på svtplay fram till 8e augusti, den sändes 8e jan.
Om hur hon blev lurad av en manlig bekant, om hennes väg genom Europas olika prostitutionsträsk till en bordell i Stockholm.
Kanske det var den bordellen han besökte som hon var på....
Hur hon blivit grovt misshandlad, spottad på, urinerad på men när en kund sa "du känns som min dotter.." då tog hon modet att gå till polisen.
Det var så ofattbart att det var svårt att ta in allt.......
Idag pluggar hon psykologi-kris-trauma för att hjälpa andra medsystrar som tar sig loss ur skiten. 
Hon var så vacker, så skör men med ett lejons styrka.... 💗
Tyvärr är han bara en i raden, ett tips är att följa Simon Häggström på Instagram.
Där får du den brutala verkligheten från de som jobbar att sätta dit torskarna.
 
Har faktiskt varit ute en runda på 3.5 km idag i Ingelstad.
Jag hade 3 olika sorters väder under den korta turen så vädret blir aldrig långtråkigt 😉
Men så har jag bakat i eftermiddag, ett gäng söta Finesser.
En mördegskaka med mandelmaräng å cocktailbär.
Då det alltid blir lite mandelmaräng över så blev det 5 mandelmarängkakor oxå.
Då det blev 2 äggulor över efter marängen så gjorde jag en sockerkaka men det blev lite för mycket smet så det blev 5 muffins oxå.
Inget går till spillo 😊 
Nu får jag nog stänga ihop den här å börja med middagen.
Idag ska jag göra köttbullar, tänkte steka dom i ugnen för att slippa oset å kladdet.
Kokt potatis, gräddsås å smörslungade morötter till det.
En klassisk svensk söndagsmiddag 😄 

HA EN BRA KVÄLL !!




 






Kommentarer

Populära inlägg