Kristi Flygare.....





....... är här med ett alldeles fantastiskt väder. 😎
Tyvärr har vi spenderat större delen av dagen inomhus men så är det...
Är man hemma så är det sol 5 min, sen tjocka moln i 2 tim, sen sol i 5 min, sen regn eller annat skit......
Men när man ska åka nånstans å sitta i bilen DÅ är det kalasväder.... 😖

Hade en jättebra dag igår......
Raskade undan sista städningen på förmiddagen, fick en timmes sol om än med tjocka moln mellan varven.
Åkte in till stan, käkade god lunch på CG, köpte present till mamma, hämtade rockringen jag skulle köpa hos en tjej i Växjö.
Sen drog jag ut till Fylleryd för att hänga med på backpasset......

Jovars, det skulle vara för alla men det dom kallar lugnt joggtempo är ren löpning för mig.
Skogen är djup å knagglig, hann inte ens färdigt uppvärmningen innan jag trampade snett 😖
Aj satan, vad det brände till 😖
Men jag skakade av det å fortsatte å hängde med på resten av passet.
Backträningen var 2 olika backar, man fick växla men då den ena gick rätt upp på en bergsknalle så höll jag mig till den som var något jämnare underlag.
Jag är inte direkt känd för att vara smidig som en bergsget.......
Men när dom andra hann 4 rundor på intervallen så hann jag 3....
Ständigt sist, ständigt sämst..... 😖

Dom tog en annan väg tillbaka, alltså det är enorma rötter å stenar som sticker upp, det är grov trail skulle jag säga.
Jag är som sagt inte så smidig så jag kan inte springa det tempot utan att snubbla för snubbelfaktorn var skyhög.
Så jag halkade givetvis efter men en av dom gick ju sist, det måste dom göra. 
Jag har aldrig varit i dom trakterna så jag hittar inte heller.
Men det är skoj ändå, i sån terräng så får tusentals andra små muskler arbeta, det är omväxling hela tiden.

Väl hemma var det skönt med en varm dusch, konfererade med en sjuksyrra på fejjan som rådde mig att linda foten hårt å det gjorde jag.
Men fy för faan sån smärta jag haft iantt...... 😢😢😢
Tog länge innan jag somnade, sov 1.5 tim, vaknade vid 1 tiden av en pulserande brännande smärta.
Gick upp, tog alvedon, la mig, lyckades somna men sov knappt 2 tim å sen vakande av samma smärta igen...
Så höll det på till morgonen så jag har inte sovit många minuter inatt.

Vi sov en stund på förmiddagen, sen packade vi å åkte.
När vi kört 2 mil så insåg jag att alla grönsakerna låg kvar hemma 😖
In på CG på det apoteket för att hitta en bättre linda  men icke.....
In å köpa grönsaker, totalt utplockat på sallad.... 😖
Men är man trög i huvudet så blir det dyrt......
Kan säga, att jävlar vad vi får äta sallad i nästa vecka....

In på Stadium å där fick jag tag på en bättre elastisk linda till foten.
När jag äntligen är på gång å man vill så mycket.
Har hittat en grupp man tycker är kul, få en tillhörighet om än att jag är sämst (som vanligt) så hinner man inte börja förrän man skadar sig.
Nu är det nog en lätt stukning, hade den varit hård hade jag inte kunnat gå på foten.
Men gamla kärringar ska väl inte ut i skogen å leka att man är en trailrunner...... 😟



Väl hemma så vilade jag nån halvtimme, sen ner till mina föräldrar å laga middag.
Stekte revben, kokte potatis å gjorde sås.
Diskade upp så dom bara hade tallrikar å lite till.
Nu har vi ätit kvällsmat, bakad potatis med skinkröra i sällskap av lill-loppan.

Nu blir det soft i soffan med benet i högläge, får just nu massage av lill-loppan 💗
Så hoppas jag att jag får lite mer sömn inatt så man är människa imorrn......

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg