Fredag.......





Då är det fredag......
Redan en vecka in i maj, jag önskar man kunde ha 3 majmånader i rad.
Få hålla kvar allt det fina, den skira grönskan, rapsfälten som blommar, syrenerna som kommer inom kort........
Det är så kort, så kort tid det är den här skira, ljusa grönskan å det går så fort, så fort tills man är inne i mörka augusti å allt börjar så sakta gå tillbaka 💖
Maj är vackraste månaden av årets alla  månader.

Avslutade mitt datorprojekt på "kontoret" igår så på måndag blir det ny uppgift. 
Åkte å handlade lite snabbt innan jag begav mig hemåt.
Det var lockande att sätta sig ute men jag tog helgstädningen istället så det blev gjort.
ÄNTLIGEN så började ny säsong av "Badhotellet" igår kväll, åh vad jag älskar den serien !! 💖😄
Nu är dom inne på 40 talet å alla är så snygga, modet var helt fantastiskt.
Jag är juh en riktig  sucker för retromode  😄
Sambon skrämde halvt livet ur mig, han kom hem strax innan tiotiden å jag hörde inte förrän han stod i köket.
En anledning att vi alltid har dörren låst när vi ser på tv eller jag är själv hemma.

Morgonen var lite stel men jag gjorde lite gympa å blev bättre.
Drog in till Ingelstad för att springa korta rundan på 3.5 km, satte pers bästa idag per kilometer.
Helt ofattbart !!
Liksom........ va faan hände??!! 😄
Så "tungt" som det varit i över en månad så går det så lekande lätt nu.
Det är sååå roligt att springa när man verkligen orkar å det känns lätt.
 
Ringde än en gång till vc för min axel, jag trodde öht inte att jag skulle få en tid, ville bara att dom skulle sätta blåslampa in da a** på röntgen så jag får komma tidigare.
Fick ju kortisonspruta förra veckan men den hjälpte föga så jag fick samma läkare å trodde jag skulle få en till idag.
Så jag fick en tid kl 13 så jag åkte in men det måste gå minst 3 månader för att få det så det var bra jag slapp det.
Men vi gick igenom lite av varje, bl a hur otroligt trött jag varit, hur "tungt" det varit sista 5-6 veckorna, både med motion å i övrigt.
När man har fibromyalgi så får man ofta skov, perioder när man mår sämre som kan hålla i sig från nån vecka till flera veckor.
Jag blev varse det förra året, att jag fick mer ont periodvis å sen blev det lite lättare, därav jag började tänka mer i banorna för fibromyalgi.

Å förmodligen är det det jag haft i några veckor men medicinen tar smärtan så jag får inte mer ont utan det visar sig på annat sätt.
Å visst, det är bara att man får göra det man kan när man har såna perioder men man blir jävligt less på det när man inte orkar så mycket som man vill.
Hon anmärkte att jag var lite mjukare i nackmusklerna idag mot förra veckan.
Mest är det nog att jag var ute å sprang precis innan, att blodflödet kommer igång, musklerna blir varma men så har jag ju tagit Paraflex kvällstid sen i tisdags.
Dom är inte beroendeframkallande å jag trodde nog dom var starkare än dom var för man kan ta dom dagtid oxå.
Jag har inte märkt effekt sådär värst måste jag säga men i längden kanske det funkar.
Å när man blir mjukare kan man slippa det ibland kanske...
Sen reagerar alla olika så man får känna efter om man kan köra bil men varken ikväll eller imorrn ska jag köra så jag pröva mer regelbundet under helgen.

Planen var altanhäng i eftermiddag men det sket sig kan jag säga...... 😖
Håller på å blåsa bort där ute å solen leker katt-å-råtta med mig men jag ska se om jag ligga därute med hoodjacka på mig en stund iaf.
Dom la ner vår fiberkabel igår så sambon håller på å fylla igen i trädgården efter grävningen.

Idag är det Grillningens dag så ikväll blir det grillat till middag 😄
Nu skulle vi ha det ändå men lite kul att det inföll just idag.
Grillskiva, baconlindad sparris, grillad aubergine, sallad å tzatsiki blir det.
Lite vaniljkvarg å hallon till dessert.

Helgens meny :
Fre- Grillat
Lör- Kyckling
Sön- Fiskgratäng
Mån-Ugnspannkaka

HA EN BRA KVÄLL !!



Kommentarer

Populära inlägg