Efter......


...... en dag med synnerligen omväxlande väderlek så är det en alldeles fantastisk kväll......
När jag klev upp idag så var det full aktivitet utanför tomten.
Vår uppfart var blockerad av en jeep med släp, en mindre grävmaskin å ett nedsågat mindre träd.
Nu har skåpet till fiber installerats så det är det dom har pysslat med.
Förmiddagen var lite seg (som alltid..) men strax innan kl 12 drog jag på mig löparkläderna å gav mig ut.
7.4 km på exakt timmen men även kroppen var seg så det gick "sådär".
Växlade pw med löpning men det blev gjort iaf.
Började droppa när jag gav mig ut för att övergå i lätt regn för att lagom sluta tills jag kom hem.
Bah....... 😖

På eftermiddagen bakade jag ut Mallas chokladkakor som jag gjorde deg till på förmiddagen så nu får det vara med bakandet till hennes födelsedag på söndag.
Har städat av lite allmänt, fräschat upp toaletterna, ska ta kök å hall imorrn så får det vara så.
Hiva ur sängkläderna imorrn bitti å bädda rent så blir det fräscht igen.
Kört handdukar å svettiga löparkläder idag , tack å lov för tvättmaskinen !!

Imorrn eftermiddag blir det in till stan, ska försöka hitta nåt till mamma.
Återlämna en trikåklänning på HM, den är jätteskön å snygg till vardags men gamla kärringar ska inte ha trikåklänning när man har för mycket valkar... 😖

Sen ska jag hämta en rockring jag köpt på en säljsida på fb 😄
Jag har alltid velat ha en sån, det är ju en sån som väger ca 1.5 kg.
När jag var barn så var jag asgrym på att rocka med rockring, då helt i plast så den vägde ju inget men jäklar vad jag kunde rocka en sån 😄
Men misstänker att det inte kommer gå lika bra nu, haha 😄
Men det är att öva, öva, öva....
Träna upp både rygg å magmusklerna med, den, jag har stooooooooor altan att vara på 😊
Har efterlyst kettlebells oxå, ska försöka köpa begagnat för att kunna träna mer muskelträning hemma.
Man kan göra mycket med såna, det är rätt kul när man bara orkar.

Min morfar skulle ju försöka sig på att rocka med rockring men nu var det så att morfar var rätt.........eeeeeeeh....rund......... 😊
Men de gick inte så bra att rocka då den liksom fastnade på magen 😄
Som vi skrattade åt honom... 😄😄

Imorrn kväll ska jag ut å springa i skogen i Fylleryd 😊
Team Nordic Trail har ett pass backträning så jag ska hänga på.
Jag frågade på vilken nivå det var: Nybörjare, motionär, trött medelålders kärring el elitmotionär men fick svar att alla kan vara med  så det ska bli skoj 😊

Nu blir det soft i soffan för resten av kvällen, jag är lite trött faktiskt.....
Men jag kommer nog vara 10 ggr tröttare imorrn kväll 😄

HA EN BRA KVÄLL !!






Kommentarer

Populära inlägg