Mors Dag.....

...... är här, så även Pingstdagen..... 💗
Ett fantastiskt väder just nu, får hoppas det håller i sig som det utlovats.
Gårdagen var jättefin till 12 tiden, då drog tunga moln in lagom till vi gav oss ut med cabben.
Det var mycket moln, lite kyligt för att åka cabbe men att fälla upp den hade ju varit ett nederlag 😄
Först åkte vi till Kärrasand, det skulle ha varit dansmara där i helgen men av det blev det inget...
Men det var för blåsigt å kallt men en galen unge badade men det var nog inte varmt 😄

Vi åkte tillbaka till Tingsryd å sjön Tiken, fantastiskt fint där nere.
Lite kyligt i vinden men vi fikade på en bänk precis vid vattnet, där simmade en flock gäss.
Längs vattenlinjen var det en avspärrning för att man inte ska störa dom när dom häckar.
Men till slut kom dom upp, då sträckte en av ungarna på sig, ruskade av vattnet av dom små duniga kycklingvingarna, dom är sååå bedårande söta så man smälter 💘😍

Väl hemma så vilade jag en stund, sen var det middag å så tittade jag på Pernilla Wahlgrens show Kort, glad och tacksam...
Jag har aldrig varit ett jättefan av henne på så vis men hon har en makalös röst å visst tyckte man att hon var skithäftig i sina skinnkläder på den tiden.
Hon är ju bara 5 mån yngre än mig men enl uppgift i showen skulle hon varit född i Janauri -68, det blev akut kejsarsnitt julafton -67.
Hon är ett superproffs ut i lillfingret, showen var jättebra även för ett ickefan som jag.
Något lite för mycket trams ibland men annars kanon !!
Hon fick ju pris för Årets show å det säger väl lite om kvalitén på den.

Å det blev Växjöbördiga John Lundgren som vann Lets Dance i fredags... 😊
Jag har nog hållit på Sussie sista 3-4 veckorna men det var shownumret som gjorde att han fick min röst.
Ett finalnummer helt i klass med Anton Hyséns för hans var helt outstanding !!!
Alla fick väl en smärre chock när David å Thilde aviserade att det var deras allra sista sändning av Lets Dance.
Mycket tråkigt då dom kompletterat varandra till fullo, David har ju varit med sen starten, damerna har ju bytts ut under årens gång men han har ju bestått.
Det blir svårt att fylla hans skor som man säger, han är ju väldigt rapp i replikerna, ibland har det blivit lite för mycket trams men han är ju i mångt å mycket LD.
Dom är ju oxå fullblodsproffs ut i fingerspetsarna så att få nån-några som gör det lika bra blir nog svårt.

Jag har sovit uruselt sista 3 nätterna, det är straffet för att jag sa till sambon häromdagen att jag trodde axeln började bli frisk......
Har haft så ont om nätterna, det har varit varmt å klibbigt så inatt kl 1 slet jag ur täcket ur påslakanet.
Tog på mig en tshirt, drog över mig påslakanet å fick faktiskt sova till kl 5 innan jag vaknade.
Jag orkade bara inte byta täcke mitt i natten...
Sambon undrade om det inte var konstigt att sova med vintertäcke i slutet av maj men det är ju lika varmt inne under vintern som nu.
Men det är väl en kombo av hormonstök å biverkning av fibromyalgimedicinen som kan ge utvigdning av blodkärlen.
Men nu har jag lagt i sommartäcket, får se om det blir nån skillnad.
Men halleluja, undret har skett.... 😇
Om 10 dagar ska jag på röntgen av axelhelvetet så får vi se vad det visar...
Men jag har börjat en kur Naproxen idag på 7-10 dagar, det är 2 veckor idag sen jag slutade den förra.
Man kan inte äta dom hela tiden, dels tappar dom effekt efter en tid å så får man ont i magen av dom.

Å så kan man tvätta sin dunjacka oxå såhär på Mors dag-Pingstdagen..... 😄
Den låg instoppad i garderoben i väntan på tvätt så nu är den strax ren å fin till kommande vinter.

Mors dag då.......
Jag har inga barn att fira med, jag fick blommor av käre sambon i fredags bara för att jag är mamma om än inte mamma till hans barn 💗
Det hade juh blivit lite knepigt då jag bara är 13 år äldre än hans äldste son 😄
Det ska bli sol på altanen (om det inte blåser för mycket) löpning å god middag.
Lite lättare middag idag än igår, hemgjorda Calamares till förrätt, Pasta Scampi till huvudrätt å (köpt) Tiramisu.
Kanske en tur med cabben oxå, det får vi se...... 😎

HA EN FIN
MORS DAG- PINGSTDAG !!





Kommentarer

Populära inlägg