Sköna Maj.........





...... är här 💗
Ofattbart att vi redan är inne i Maj månad, det var ju nyss nyår.
Den vackraste av alla årets månader med sin ljuva grönska å alla blommande träd
Det finns ingen vackrare bild av Sverige än ovan, ett gyllene rapsfält mot en blå himmel.
Mer svenskt än så kan det inte bli....... 💖
Maj är en underbar månad, många fina minnen men oxå nattsvart, bottenlös sorg.
Maj rymmer så mycket av allt, det är mycket ett vemodets månad.

Har varit hemma på ön sen i fredags, åkte vid 10 tiden, var där hemma runt 12.15.
Lämnade grejerna i lägenheten, sen åkte jag ner till pappa, lill-loppan kom ner så vi fikade, jag hade köpt blåbärsprinsesstårta (gudomligt god, 100 ggr bättre än vanlig prinsesstårta)
Vi firade hennes födelsedag, hon fick sina presenter, en slant swishades på födelsedagen.
Att det var 1a Maj å att pappa kommit hem från sjukhuset så det var mycket att fira.
Middag blev en svensk klassiker, inkokt lax, potatis, hollandaise å haricort vertes.
Blåbärsprinsesstårta.
 Bästa presenten, tshirt a la Biltemakörv 😄


Mamma har varit kvar på boendet över helgen så hon kommer hem imorrn så det har bara varit jag å pappa å så lill-loppan i fredags.
Igår så diskade jag deras kylskåp å kökslådor, vi rensade upp lite bland grejerna, dom använder knappt nånting längre så det är bara störigt att ha det liggande.
Skaffade ny insats till kökslådan mm så det var kors å tvärs över stan igår.
I regnet......

Fantastiskt väder på morgonen, regn mellan 10-16, en jättefin kväll.....
Tyvärr var jag mer död än levande på morgonen, sjukt ont i kroppen å trött som en gnu.
Det var väldigt lång startsträcka igår, tog nog ett par timmar att komma igång....
Hade så gärna velat ge mig ut en långrunda men det fanns ingen ork till det.
Inte en enda gång har jag varit ute denna veckan så nu hoppas jag på mer energi kommande vecka så man håller igång.
Blir sååååå less på att inte orka det man vill, då gnager samvetet att man borde motionera å bränna kalorier men så orkar man inte å då blir man än mer less....... 😢

Efter middag å disk igår kväll så åkte jag till min lägenhet, såg finalen på Stjärnornas stjärna.
Å visst var det rätt att David vann, han har bara dippat ett par gånger under veckorna.
Jon Henrik var suverän igår men han har ju varit rätt ojämn så visst var det rättvist å David ÄR sjukt duktig !!

Idag var det tjockgrått, disigt å råkallt på morgonen, jag var en tur till tvättstugan.
Men det sprack upp vid 10 tiden å sen var det kanonväder.
När jag ska åka därifrån......😖
Men så är det, kom över bron i höjd med Hansa City, där kom ösregnet men det var synnerligen lokalt över Kalmar.
Lite regn till Nybro, sen uppehåll.
Här är det sannerligen "växlande molnighet..." ena stunden slösande sol, nästa några regndroppar.

Imorgon börjar det så sakta normaliseras igen, sambon återgår till jobbet å italienskan får faktiskt börja rida igen.
Aj, aj, vad hon kommer få ont i rumpan... 😄
På tis fyller min käre svärson 30 år men inga restauranger är öppna, dom får inte öppna förrän 1a juni så dom får fira hemma med hans familj.

Sambon börjar med att jobba kväll 4 dagar, sen jobbar dom 3 dagars i 3 veckor så får man se om det blir full arbetstid 1a juni.
Jag påbörjar 3e veckan på utredningen imorrn, får se vad jag får göra då.
1a veckan var jag själv, förra veckan kom 2 till så vi blev 3.
Imorrn kommer 3 till så vi blir 6 men det är nästan för mycket i så små lokaler men det är inte min huvudvärk iaf..

Middag idag blir grekisk moussaka.
ICA sålde aubergine för 10 kr styck så jag köpte några, fick komplettera lite på lokala affären när jag kom hem.
Så jag får väl börja med att skiva auberginerna, salta å låta dra lite.
Steka dom först innan jag gör köttfärssåsen så jag har att göra en bra stund.
Sallad med tomar, gurka, rödlök å fetaost till det får avsluta denna veckan.
Nu är det matlåderejs igen så man får tänka lite extra att man även får till det under helgen.

HA EN FIN KVÄLL !!

 

Kommentarer

Populära inlägg