Lill-lördag.....


.... har det blivit, således är det onsdag om hjärnan är rätt 😊
Jag har ju varit ledig idag å faktiskt blev det riktigt kalasväder 😎
Morgonen var kylig men sen blev det ljuvligt om än friska vindar.

Jag var ju hos Sir James å fick nålar igår samt ett träningsprogram för axeln.
Jag gjorde en del av övningarna hos honom igår, jag vet inte om det gjorde att jag hade så ont imorse så morgonen var lite seg.
Men vid 12 tiden drog jag ut på pass 62 för 2020 å tänk att jag har vilat mig i form 😄
10 dagar sen jag sprang sist men så löpande lätt det gick att springa idag så det blev 6.4 km.
Kvicksanden/telefonstolpen runt hö ben var borta så idag kändes det bra 💗
Man får vara glad för det lilla.....
Eftersom Vårruset som skulle genomförts i måndags blev inställt så fick jag mejl om att man kunde hämta ut medaljen på Intersport å köra sitt egna Vårrus så det har jag gjort nu så jag är förtjänt av medaljen.
+ 1.4 km dessutom 😄

Ställde mig på vågen igår morse, det var ångestladdat för jag hade inte vägt mig sen i slutet av mars.
Jag trodde allt jag slet för i jan-feb-mars var förgäves men faktiskt så var det bara 5-6 hg upp så det är hanterbart.
Motionen har fått stå tillbaka när man är så trött som jag varit men jag har varit rätt strikt med att hålla mina mattider å innehållet i dom måltiderna å inget däremellan förutom nån enstaka gång.
Men det är ftf drygt 5 kg kvar till där jag vill vara å nu tänker nån: men herrejävlar, FEM kilo...... 😖
Ja, det kanske inte är så farligt men det är såå lätt att det blir mer å mer å mer tills man har 25-30 kg övervikt.
Oooooops....... liksom....... 
Ingen kan övertyga mig om att övervikt är bra, sen får kroppsaktivisterna säga vad dom vill.
Bättre att ta kilona när de är hanterbara än när det känns övermäktigt.
Jag lider ingen nöd å kan avstå det onyttiga men unnar mig nån gång när jag tycker det är värt det.

När jag ätit lunch så satte jag en liten deg till kardemummakringlor så det blev bakat idag oxå.
Hann med en dryg halvtimme i brassestolen på altanen, förvisso med hoodjackan på för det drog kallt från sjön men skönt ändå.
Gjort rent ugnen förutom sidorna, jag får inte loss gallren, dom sitter för hårt.
Men jag torkade emellan så gott jag kunde, vi grisar inte ner ugnen på så sätt men det ångas å stänker ändå.

Har pratat med min audionom idag om problemen med telefonen men det får jag typ leva med 😞
Ska jag ha såna som man kopplar till telefonen så blir hörapparaterna ganska stora å klumpiga, dessutom måste jag byta telefon till en Iphone.
Man kan fixa det med att köpa en streamer men dom kostar sådär en 2000 spänn, dessutom måste jag ha den runt halsen för att det ska funka.
Så det får vara så länge, får jag ett jobb med mycket telefonaktivitet så kan man söka ekonomisk hjälp via F-kassan.
Betvivlar starkt att jag kan få det som arbetslös.
Så jag får stå ut med rundgången under korta samtal, vid längre får jag pilla ur snäckan om jag är ute offentligt å inte vill prata med högtalaren.

Apropå F-kassan.......
Jag har ju aktivitetsersättning när jag deltar i detta programmet.
Det är lite dumt för det ligger 2 v i April å 2 v i maj men FAKTISKT kunde jag söka ersättning för de 2 veckorna i april idag så jag får det i slutet av månaden.
Halleluja......... 
Så får jag Majs ersättning i slutet av juni men jag vågar i ropa hej än, jag litar icke ett smäck på F-kassan att dom håller vad dom lovar.

Igår kväll så tog jag faktiskt en Paraflex som flera läkare rått mig till för att musklerna, spec nacke-axel-skulderbladshöjare, ska slappna av.
Men jag tycker inte det gjorde så värst mycket, jag ska ta ikväll så får jag se effekten imorrn.
Annars kan jag testa att dubbla imorrn kväll när jag inte ska köra på fre morgon för det står 1-2 tabl 3-4 ggr/dag, se om det ger bättre effekt.

Imorrn är det "kontoret" till kl 14, sen handla lite snabbt å hem å ut på altanen om det inte är kalla vindar.
Kanske en kortare löptur oxå....

HA EN BRA KVÄLL !!



Kommentarer

Populära inlägg