Grönskan......


...... är oerhört intensiv nu...
Denna ljusa, mättade grönskan som är så fantastisk i färgen 💗

Mammas födelsedag förflöt utan nåt missöde igår.
Nu var vi bara 8 pers men iaf, det var trivsamt att träffa kära moster å kusinen å hans fru.
Vi drog mot Småland vid 16 tiden, var hemma strax innan 18.30.
Jag var rätt mör så jag plockade bara upp det nödvändigaste i form av maten så fick resten vänta tills idag.
 
Å denna dagen började helt  åt h-e.......
Hade fått meddelande via bo-föreningen att jag var tvungen att säga upp mitt Teliaabonnemang...??
Dom byter ut mottagare å tv-dosa 8e juni mot nya.
Det var svårt att komma fram på telefonen, kopplingen funkade inte riktigt vid knappvalen så jag fick ringa upp flera gånger innan jag kom fram.
Men jag hade inget abonnemang på Telia......nähä??
För att göra en lång konversation kort så hade jag inget abonnemang, det gällde bara de som har nån form av dataabonnemang för vi kommer att få wifi i huset så man behöver inget privat abonnemang framöver.
Men  det kunde dom skrivit ut att det var det som avsågs så hade jag å många andra inte behövt ödsla tid på det.

Så skulle jag ringa a-kassan för att veta vad jag skulle fylla i i tidrapporten när jag haft aktivitet via af.
Ytterst begränsad teletid, 9-11 alla dagar i veckan.
Jag ringde å ringde å ringde men blev bara bortkopplad efter första valet.
"Stora störningar i telefonin.........." jo tack, jag märkte det.....
Men till slut kom jag fram men jag behövde ABSOLUT INTE fylla i nåt utan bara det som var a-kassadagar.
Jaså?? När jag skulle rapportera fick jag meddelande att jag var TVUNGEN att fylla i hela perioden....
Telesupporten kan inte ens ge rätt info... 😡
Men till slut blev allt rätt men då var klockan över 10 å jag skulle till stan, handla å vara hos Sir James kl 11.30.
Bloody fucking måndag version 5.0...... 😡

Men jag hann med viss stress men vi fokuserade på min fot idag.
Han avrådde mig å det bestämdaste att vara med trailgruppen på tors så jag får avstå om än att det suger.
Bättre låta foten vila å läka än att slå upp det igen å det blir värre.
Lätt löpning på plant underlag till att börja med samt gympaövningar för foten-fötterna för att stärka muskulaturen.
Han skulle ha mig att stå på en balansplatta........ 😖
Jag höll på å riva hela hans datorbord... 😄
(undra vad han tänkte egt?? 😄)
Så strax ska jag ställa mig bakom soffan på ett ben å så byta ben efter ett tag 😉

Men hörrni........ Österlen alltså....... 
Har tänkt att det skulle vara roligt att åka en runda till sommaren men det vete faan om man vågar......
Först Gustav Mandelman helt utflippad å nu Karl Fredrik, vad faan finns i jorden därnere egt?? 😄

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg