Onsdag.....





.... har jag kommit fram till att det är.....
Chattade med lill-loppan å hon sa oxå att det är onsdag så det stämmer nog 😊
När man bara går hemma så är alla vardagar lika, sambon är ju hemma lör-sön men i övrigt är det meckigt att hålla reda på vilken dag det är ibland.

Mja, gårdagen blev sådär...... 😖
Drog ut på lilla rundan i Ingelstad på förmiddagen, hem å göra fotgympa, duschade å åt lunch.
Då fick jag en sjudundrande huvudvärk så jag la mig, lyckades somna en stund men lika illa när jag vaknade.
Fy för faan sån smärta i bakhuvudet, så länge jag låg ner var det uthärdligt men inte att vara uppe.
Det blev korv med bröd, sambon gick ut när han kom hem, var inne å åt, gick ut till 21.30 ungf, han klippte gräs så jag var ju ensam inne.
Men jag la mig innan kl 22, tog medicin, lyckades somna å sov till imorse vid 7 tiden.
Lite hängde efter men det gör det när man haft så intensiv skallavärk men nu är det rätt ok.

Men förmiddagen var seg, har väldigt svårt att slå ihjäl dagarna just nu.......
Gjorde delbetalning av räkningarna, gick in på a-kassan å kollade morgondagens utbetalning, då fanns det ingen.
Med en klump i magen ringde jag upp telesupporten å frågade varför??
Ja, det har ju varit spärrat sen aktiviteten så jag tar bort den nu så dom pengarna får du nästa vecka.... 
Då frågade jag henne vad jag ska betala hyran med??
Mjaaaaa......det vet jag inte, kan jag inte göra nåt åt nu.........
Tack för det......... 😖

Men jag drog ut en runda, 6.4 km på drygt en timme.
Jag går mest för fotens skull än så länge men det är ju motion det oxå.
Stretchade, gjorde fotgympa, sen tog jag fram rockringen jag köpte för en vecka sen.
Efter en trevande start så jädrans alltså, Still the queen of hola hoop 😉


Men jäklars så tungt det är........ uff...... 😄
Mage å rygg får jobba bra, jag har börjat med 5 min, så får man öka successivt.
Men aj, aj, aj, aaaaaaaaaaaj............. sa**n vad ont det gör i kärringfläsket, jag är ju såå öm i ytskiktet-bindväven pga fibromyalgin, så långt tänkte jag faktiskt inte.
Som pricken över i´t så hade senaste numret av Iform en rockringsspecial bl a med prisuppgift på rockringar.
Den billigaste ligger runt 300 spänn, jag gav TRETTI spänn på Köp-säljsida Växjö på fb. !! 😄
Så för dom 30 spännen kan jag har suverän träning för mittenpartiet av kroppen så länge jag tycker det är kul.

Har svårt med motivationen till att laga mat oxå men idag blev det sweetchilimarinerad lax med sötpotatismos å tropisk salsa.
Suveränt gott !!
Å så är det ju muffinsens dag oxå så det blev en liten efterrätt.




Imorrn är det torsdag, då blir det soppa, gör nog små pannkakor till efterrätt tror jag.
Vet inte vad jag ska slå ihjäl morgondagen med men det blir nog en ut en runda.
Vila på  fredag, in till stan en sväng så är det helg sen.... 

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg