Så.........


........ konstigt det var att komma ut idag, det var ju VARMT...... 😎
Tänkte ta på mig klänning idag men trodde det kunde bli lite svalt om benen men det hade gått utmärkt så det var synd.
Men jackan fick ligga i bilen när jag var runt på mina ärenden förutom till sjukhuset, det har ju blåst en del oxå.
Jag hade ju tid hos audionomen idag för en check av mina "air pods" som lill-loppan döpt dom till, det låter lite roligare än hörapparater.... 😄

Jag fick en oherrans massa info när jag hämtade dom så idag fick vi gå igenom det igen för det var så mycket att ta in.
Det är otroligt hur dom kan styra hörsnäckorna med datorer......
Den förinställda volymen är bra, jag kan sänka el höja själv men om jag öppnar batteriluckan å stänger igen så återgår det till det förinställda.
Jag har ju upplevt viss obehag av att höra min egen röst, nästan eko-aktigt men det kunde hon sänka den medhörningen via datorn.

När hon stängde av helt lät det som om jag pratade i burk-glaskupa, det är fantastiskt hur dom kan styra det.
Hon bytte filter med mig idag så nu fattar jag hur man gör, det sitter ju ett yttepyttelitet filter i varje snäcka som måste bytas med jämna mellanrum.
Jag fick info då, att en gång i månaden ungefär ska man byta men det är inget tvång sa hon idag utan man byter när man börjar höra sämre el ser att det är smutsigt.
Så för vissa kan det räcka varannan månad att byta medans andra kanske får göra det var 4e vecka.

Satte bilen på CG's parkering, gick över till Stadium outlet, sen gick jag vidare till Lager 157 innan jag gick in på CG.
Strosade runt lite, åkte sen till Maxi å handlade bl a ny stekpanna.
En anledning att jag gjorde köttbullarna i ugnen igår, den var för dålig för att jag skulle orka stå å steka dom.
Har köpt den sorten i flera år, dom har hållit nåt år eller drygt ett år men denna höll bara 4 månader, Den var rund som en skål i botten å jag har inte använt den annorlunda än de förra så det var nog ett måndagsexemplar.
Men nu har jag sparat kvittot, jag skiter i att dom inte är så dyra, dom ska funka längre än så iaf.

Det blev sen lunch när jag kom hem vid 15 tiden, rester från lördagen å söndagen.
Ikväll blir det en macka med Gubbröra som jag gjorde imorse å en 2.8% Spendrups öl till det.
Måndagslyx när jag är ensam 😊

Jag stökade runt i min garderob när jag hade ätit lunchen.
Flyttade undan vinterskjortor å annat man inte använder på sommaren å hängde in sommarklänningar å sommarblusar utom de utpräglade solklänningarna, dom kan vänta ett tag till.
Gick igenom alla klänningarna å det var ju.....sådär..... 😖
Har tappat fokus lite på maten så nu är det ett uppryck igen å skärpa sig annars går det käpprätt åt häcklefjäll.......
Jag måste ju jobba mot medicinen oxå som vill ge övervikt å det suger alltså... 😖
Men det är bara att jobba på.......


HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg