Då.....


.... har sommaren startat på allvar......
Tiden innan midsommar är ju försommar å midsommar kan man väl säga att det är starten på den riktiga sommaren.

Nej, idag har det inte hänt så mycket........
Tröttheten har varit enorm som det brukar vara efter en helg med lite extra.
Jag har inte förtagit mig på nåt vis men man är igång från morgon till kväll å det kommer efteråt.
Fick meddelande av jobbförmedlingen att det är uppstartsmöte via telefon nästa tis, är ju inskriven fr o m 30e juni.
Varför en så udda dag el datum vet jag inte, jag hoppas dock det blir bättre än vad jag befarar.
Nya rapporter vareviga dag om att arbetslösheten ökar till rekordnivåer, var ska jag då få plats bland de som kan jobba "effektivt, raskt, stresståligt med ett ständigt leende på läpparna" som varenda jobbannons söker.
Men det blir som det blir.........

Vaknade sådär 6.30 idag, förstod att det regnade lite.
Men så hörde jag hur det ökade å tittade ut, det fullkomligt öste ner så 7 mm kom inatt-imorse.
Men från 11 tiden så har det varit uppehåll, växlande moln-strålande sol, nån droppe då å då.
Är tacksam att det inte är 30C här som i Norrland, jag hoppas vi slipper sån värme.
Förra årets sommar var perfekt, lagom varmt med regn mellan varven.
Tills för 2 år sen led jag inte av värmen men sommaren 2018 var hemsk, jag får ångest bara jag tänker på det.

Sån överjävlig migrän å sån överjävlig smärta jag hade i kroppen trots värmen vill jag inte ha igen.
Jag vet ju idag att migränen delvis kom från hormonomställningen jag hade å de stela musklerna kom av fibromyalgin men som min då grekiske läkare sa:
Jag är GREK !! Jag är van vid värme men inte riktigt sån här värme....
Å jag är TJOCK !! det ska man inte förneka..... å så klappade han sig på den enorma magen han hade 😄
Även jag är stel på morgonen, när man svettas konstant så huden är fuktig så blir huden avkyld trots värmen, det gör att man är stelare än normalt, man blir lite robotliknande i rörelserna... 
Nej, max 25C å så regn emellanåt är bäst.

Och med värmen så vill man bada......
9 personer har drunknat i helgen, det är förfärligt...
Rekordsommaren 2018 drunknade 116 pers, 100 av dom var män.
Är män så kaxiga att dom tror dom är elitsimmare som "i ungdomen"??
Simning måste underhållas, jag är inte nån vass simmare tyvärr.
Jag drunknar inte i 1a taget men så värst bra simmare är jag inte så jag skulle nog inte klara att simma så långt.
Men så får jag gliringar att jag är fjantig, mesig mm när jag förmanar andra att ta det lugnt eller själv inte hoppar på nån vattenaktivitet.

Imorrn är det dags för nålar igen så det blir en tur in till stan.
Jag har även lyckats knåpa ihop en hel veckomatsedel idag så jag slipper bry hjärnan vareviga dag.





Mån- Ostburgare
Tis- Pasta Kristoffer
(namngiven efter min fd arb.givare då det är hans recept 😄)
Ons- Vårrullar med sallad
Tors- Fläsk med löksås
Fre- Canneloni med kyckling
Lör- Grat. spetskål med kryddkorv
Dessert: Belgisk våffla med vaniljglass å jordgubbar
Sön- Kebabgryta med ris


HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg