Sommar....


......sommar och sol, havet å vinden och doft av kaprifol....
Ja, mer passande kan man inte hitta än Sven-Ingvars låt, Sommar.......
Ett sånt sommarväder det är, åtminstone nåt positivt när man inget jobb har.
Det är perfekt nu, lagom varmt å skönt, behöver inte vara varmare.

Igår var förmiddagen seg, jag hade tung, dov huvudvärk som hängde i hela dagen så det tog tid att komma igång.
Strök en massa tvätt å när jag la ner den så hittade jag ankelsockor jag glömt att jag köpte förra sommaren. 
Har man för mycket grejer när man glömmer bort vad man köpt året innan?? 😄
Men jag städade lilla rummet iaf å jag blev faktiskt jättenöjd. 
Plockade i ordning i en garderob å fick in lite till 😉
Hittade en jättestor kartong under sängen som min kudde hade varit i när jag köpte den nån gång i oktober så sambon fick slå sönder den å förpassa till vår sopsortering då det var tömning idag.
Jag sparade den nog ifall jag skulle byta å sen har jag glömt bort den helt enkelt.

Men denna dagen började i ottan, vaknade 5.10 å sen har jag varit vaken.
Men jag klev upp strax innan 7, hämtade tidningen, kollade Nyhetsmorgon osv.
Men vid 8 så plockade jag ner alla glas vi har å körde dom i diskmaskinen.
Det blev ytterligare en disk med glas innan jag var klar med det, då var jag tacksam för diskmaskinen 😄
Torkat ur dom skåpen, putsat glasdörrarna mm.

Drog igång projekt krukväxter.......
Har planterat om 3 palmer, nån röd typ Kalla å nån annan gröning, jag är urkass på vad dom heter.
Men det är ett pyssel, man får rota i förråd för att hitta både inner å ytterkrukor för att få det att passa.
Men jag har 2 krukväxter kvar men inga passande krukor så det får vara till imorrn när jag varit i stan.
Kupan är överlägset billigaste stället att hitta passande krukor så länge man inte vill ha identiska utan bara samspelta i färg å form.
Drog ut köksaltanmöblemanget på gräsmattan, spolade å skurade rent, det var en för trist syn att komma hem till.
Ska titta på lite växter till framsidan imorrn oxå, kruka finns så blir det lite trevligare syn när man kommer hem.

Men sen var jag slut i ryggen, så det blev solstolen ett par timmar  så jag har varit ute från 10 tiden till runt 3 tiden.
Sen blev det powernap på soffan, sambon kom hem, fixade kaffe å började rota ute innan jag vaknade 😄

Nu är jag nyduschad å har en mjuk klänning å mig.
Det blir burgare de luxe till kvällsmat, det får räcka.
Imorrn ska jag vara på röntgen redan kl 10 så jag får åka strax efter 9 för att hinna hitta parkering.
Vidare till James för att få nålar, sen handla mat, lite växter å krukor innan jag är hemma igen.

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg